Datum:

14.01.2013. 13:39

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 6866 pregleda

Odborojavanje do svečane premijere nove Corvette je završeno. U Detroitu je u nedelju 13. januara predstavljena najnovija, sedma generacija ovog legendarnog američkog sportskog modela.

Chevrolet je dugo očekivanu prezentaciju modela Corvette C7 održao samo dan uoči otvaranja međunarodnog auto-salona, koji počinje 14. januara u prestonici američke auto-industrije, gde će među glavnim zvezdama biti upravo ovaj automobil.

Sedmo izdanje Corvette ujedno je treći model ovog automobila koje će pored imena imati oznaku Stingray. Pre njega, simbol “raže” nosili su modeli druge (1963-1967.) i treće (1969-1976. godine) generacije Corvette.

Ono što će ljubitelji Chevroleta Corvette najpre uočiti kada je reč o dizajnu novog modela, jeste da je srušena tradicija okruglih stop svetala. Umesto toga, C7 ima potpuno novi, višeugaoni oblik zadnjih svetlosnih grupa, inspirisan modelom Camaro.

Takođe, dizajneri su po prvi put posle modela C1 ubacili male bočne prozore iza B stubova. Na svim ostalim generacijama ovaj deo na automobilu rešen je tako što je zadnje vetrobransko staklo bilo zaobljeno i prostiralo se duž bočnih strana vozila, sve do B stubova.

Na prvi pogled, ne može se sa sigurnošću reći da li će novi dizajn, sa puno oštrih linija na karoseriji, zadovoljiti ukuse tvrdokornih zaljubljenika u Chevrolet Corvette.

Ipak, jedno je sigurno – američki proizvođač ostvario je nameru da u sedmu generaciju ovog automobila unese određena osveženja i napravi izvestan diskontinuitet u 60 godina dugoj istoriji Corvette.

Pomak je napravljen i u unutrašnjosti automobila, gde dominira instrument tabla orijentisana prema vozaču. Ustvari, čitava vozačka pozicija dizajnirana je kao poseban segment, pa vozač uz malo mašte može zamisliti da se vozi u sportskom jednosedu.

Sa druge strane, ovakav raspored elemenata enterijera dovešće do toga da se suvozač oseća zapostavljeno i izolovano.

Umesto standardnih analognih obrtomera i brzinomera, vozač kroz obruč upravljača gleda u veliki osmoinčni ekran na kojem po izboru može biti prikazana različita konfiguracija instrumenata.

Na primer, moguće je izabrati da se na displeju nalazi imitacija kružnog obrtomera, dok se trenutna brzina očitava preko digitalnih brojeva ispisanih u centru ekrana, dok se oni koji su navikli na klasičan izgled instrument table, sa analognim brojčanicima, mogu odlučiti i za tu opciju.

Na centralnoj konzoli nalazi se još jedan ekran koji pripada multimedijalnom i navigacionom sistemu.

U Chevroletu kažu da su unapredili kvalitet materijala koji su upotrebljeni u unutrašnjosti nove Corvette. Pored elemenata koji su izrađeni od ugljeničnih vlakana i detalja od aluminijuma, veći deo enterijera obložen je kvalitetnom kožom.

U konstrukciji automobila korišćeni su laki materijali uključujući haubu i demontažni krovni panel koji su takođe napravljeni od ugleničnih vlakana.

Krila i vrata izrađena su od kompozita, a ram karoserije od aluminijuma. Chevrolet nije otkrio kolika je masa nove Corvette, ali je naveo da je postignut optimalni balans opterećenja prednje i zadnje osovine u odnosu 50:50.

Corvette C7 Stingray biće napre ponuđena sa novorazvijenim 6,2 litarskim V8 motorom sa direktnim ubrizgavanjem koji je u stanju da isporuči 457 ks i 610 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U Chevroletu kažu da je to najsnažniji osnovni model neke Corvette, do sada.

Uprkos tome, američki proizvođač pohvalio se će Corvette C7 biti ujedno i najekonomičnija verzija ovog automobila i da će imati nižu potrošnju od aktuelnog modela koji prema fabričkim podacima prosečno troši 9 l/100 km.

Performanse nove Corvette još uvek nisu poznate, ali u Chevroletu tvrde da će automobil biti u stanju da ubrza od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ya manje od 4 sekunde.

Novi Chevrolet Corvette stiže u prodajne salone u trećem kvartalu 2013. godine, kada će biti poznata i cena ovog automobila.

Izvor: B92, Foto: Autoevolution

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)