Datum:

31.10.2014. 22:42

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3210 pregleda

Potpuno nova „mazda 2“, koja je već osvojila Japan, stiže i u Evropu, gde bi njena bogata oprema i ostale karakteristike trebalo žestoko da protresu B segment.

„Mazdin“ gradski automobil nove generacije imaće svoju evropsku medijsku premijeru na ekskluzivnoj prezentaciji, uz prve probne vožnje, u „Mazda spejsu“ u Barseloni, počevši od 3. novembra. „Supkompakt“ s petora vrata biće takođe zvezda nekoliko nadolazećih nacionalnih sajmova automobila tokom jeseni i zime.

Potpuno nova „mazda 2“ kombinuje celokupnu paletu patentirane „skajaktiv“ tehnologije s tradicionalnim japanskim dizajnom nazvanim KODO ili, u prevodu – duša pokreta, na sličan način kao i koncept „mazda hazumi“, prikazan u Ženevi u martu ove godine.

Novi automobil ima i originalni koncept unutrašnjosti, prvi put viđen kod aktuelne „mazde 3“, uključujući i „Active Driving Display“ – prvi „hed-ap“ displej u ovoj klasi, uz interfejs čovek-mašina posebno prilagođen kabini vozila B segmenta.

Sama kabina istovremeno je iznenađujuće prostrana i udobna, posebno za vozača, ali i po prostoru za noge pozadi koji je među najizdašnijima u klasi.

Predviđena su četiri motora za pokretanje nove „mazde 2“, uključujući „skajaktiv-D 1.5“, potpuno novi čisti dizel motor s niskim stepenom kompresije, koji razvija 105 KS i ima maksimalni obrtni moment od 220 Nm, a pritom u proseku troši svega 3,4 l/100 km, uz emisiju ugljen-dioksida od 89 g/km.

U ponudi su i benzinski motori zapremine 1,5 litara u tri varijante koji razvijaju između 55 kW/75 KS i 85 kW/115 KS. Njihova prosečna potrošnja je u rasponu 4,5-4,9 l/100 km, a emisija ugljen-dioksida 105-115 g/km.

Snaga se na prednje točkove prenosi putem „skajaktiv-MT“ ručnih menjača s pet i šest stepeni prenosa, ili putem šestostepenog „skajaktiv-drajv“ automatskog menjača. U svim slučajevima reč je o novorazvijenim, kompaktnim i lakim verzijama dokazanih menjača iz „Mazdinih“ vozila nove generacije.

Potpuno novi supkompakt dobija takođe i „skajaktiv“ podvozje, a s njim i široko cenjenu linearnu sportsku upravljivost poput svojih većih „rođaka“, koja donosi „Mazdi“ svojstven „Jinba Ittai“, osećaj sjedinjenosti sa automobilom. Optimizovano za proporcije „mazde 2“, podvozje pruža upečatljivo glatku odzivnost zajedno sa značajno poboljšanom udobnošću i uverljivom stabilnošću, neuobičajenom za automobil ove klase.

2

Bezbednost

„Mazdin“ najnoviji model pruža i izuzetno visok stepen pasivne bezbednosti. Između ostalog, zahvalnost duguje inovativnoj arhitekturi karoserije, koja sadrži znatno veće količine lakog čelika visoke i ultravisoke čvrstoće u odnosu na karoseriju aktuelne „mazde 2“.

Tehnologija

Nova „mazda 2“ je krcata najnaprednijim tehnologijama. Ima najopsežniji skup sistema za povećanje aktivne bezbednosti, pa čak i sistem nadzora „mrtvih“ uglova BSM (Blind Spot Monitoring).

Prvi put raspoloživ u nekoj „mazdi“ u Evropi, BSM nadzire mrtve uglove iza i pored vozila, čak i pri vožnji unazad.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)