Datum:

11.03.2016. 22:21

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 1825 pregleda

Norveška je primer kao zemlja koja stimuliše prevoz na električnu energiju. Mada je teško tačno izračunati koliko sredstava je ova skandinavska zemlja potrošila na subvencionisanje električnih vozila (to se uglavnom odnosi na poreske olakšice prilikom kupovine), čini se da je Norveška izgubila preko milijardu evra kada je reč o poreskim olakšicama na električna vozila tokom 2014. i 2015. godine. Pored toga, vozači elektromobila uživaju u raznim olakšicama poput besplatnog parkinga i slično. Dok će neke od beneficija uskoro da isteknu, razlog je isključivo taj što su Norvežani lako dostigli i prevazišli zadate ciljeve. Sada im je fokus na biciklima, kao sledeći vid čistog prevoza.

Troškovi za „ozelenjavanje“ puteva nisu velika stvar. Norveška ima para. Ima najveći dohodak po glavi stanovnika na svetu posle Luksemburga. Većina tih sredstava dolazi od velikih rezervi nafte, što je pomalo ironično. Norveška prodaje drugim zemljama toliko nafte da može u svojoj sopstvenoj da se igra ekologije. Mada se milijardu evra čini kao velika investicija za ambiciozni projekat biciklističkih puteva u brdovitoj zemlji sa dosta hladnih dana tokom godine, treba imati na umu da se ovde radi o Norveškoj, koja je u svakom slučaju posebna.

Deset planiranih „superputeva za bicikle“ bi trebalo da ispune zahteve devet najvećih gradova Twituj ovo!, obezbeđujući široke staze, izolovane od ostatka saobraćaja. Dizajnirani striktno za bicikle, ovi putevi omogućavaju biciklistima da voze mnogo brže i bezbednije nego inače. Ukoliko bi veći broj ljudi na ovaj način učestvovao u saobraćaju, to bi pomoglo umanjenju automobilskog transporta, a samim tim i pospešilo manju potrošnju fosilnih goriva. O zdravlju nacije da ne govorimo… Takođe, biznis za proizvođače bicikala sa elektro asistencijom bi procvetao.

Cilj je da se između deset i dvadeset odsto putovanja obavlja biciklima, što je znatno više u odnosu na pet odsto iz 2015. Norveška bi takođe želela da ima nulti rast kada je reč o vlasništvu putničkih vozila do 2030.

Ova zemlja planira da se prebaci brojne autobuse i kamione na vozila sa niskom emisijom štetnih gasova, kao i da redukuje pritisak na trajekte. Uz to, potrošiće preko 6 milijardi evra na popravku puteva i železničke infrastrukture. Ukoliko plan Norveške uspe, i ukoliko se putevi za bicikle ispostave uspešnim, to bi mogao da bude dobar model za ostatak sveta.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)