Datum:

19.08.2016. 17:12

Autor:

Ina

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Jedan od najvećih problema koji onemogućavaju omasovljenje vozila na gorive ćelije je taj što je njima neophodan vodonik kako bi se kretala, a za to još uvek ne postoji izgrađena infrastruktura. Inovacija koju predstavlja Nissan mogla bi biti rešenje tog problema. Naime, japanski proizvođač napravio je sistem koji pogone brojna goriva, uključujući i etanol. Ova tehnologija je trenutno u fazi prototipa, ali ona može da obezbedi 600 kilometara kretanja e-NV200 kombiju.

Nissan je predstavio svoj Solid Oxide Fuell Cell sistem pre nekog desetak dana u Brazilu. U formi prototipa ono trenutno radi na čist etanol, ali Nissan tvrdi da će moći da koristi mešavinu etanola i vode ili prirodnog gasa. Ova goriva već su dostupna na brojnim benzinskim pumpama širom sveta i, za razliku od vodonika, za njih postoji postojeća proizvodna infrastruktura.

e-NV200 prototip ima 24-kWh bateriju i rezervoar za benzin kapaciteta 30 litara. Nissan nije otkrio kolika je njegova potrošnja, ali se nagoveštava da je, kada ga pogoni etanol, ona oko 5 litara po kilometru. Ova kompanija nastaviće da razvija pomenutu tehnologiju, a u budućnosti će se na putevima Brazila ona testirati. Plan je i to da se ovaj sistem na tržištu nađe već 2020.

Jedina mana Solid Oxide Fuel Cell sistema pogona je što on emituje ugljen-dioksid. Nissan, međutim, tvrdi da je količina proizvedenog CO2 identična onoj koju proizvode i biljke, pa ga zato oni smatraju, u ovom kontekstu, ugljen-neutralnim.

1

2

4

5

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)