Datum:

04.05.2014. 11:02

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

2 komentara 10219 pregleda

Novi pravilnik koji reguliše uvoz polovnih automobila u Srbiju predstavlja novi namet, ali će konačno uvesti red u tu oblast i građani će tačno znati šta kupuju, izjavio je generalni sekretar Auto-moto saveza Srbije (AMSS) Aleksandar Nikačević.

Oko 80 odsto uvoza polovnjaka u Srbiju se obavlja preko dilerskih firmi, koje će malo povećati cenu vozila i taj namet preliti na kupce, ali i malo smanjiti svoj profit, rekao je Nikačević Tanjugu komentarišući novi pravilnik koji se primenjuje od 19. aprila.

“To su propisi koje je usvojila Skupština Srbije na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja i primena tog pravilnika je jednom odložena za godinu dana”, podsetio je on.

Reč je, kako je rekao, o evropskom pravilniku kojim je predviđena stroža kontrola tehničkih karakteristika vozila prilikom uvoza i njihovih papira i primenjuju ga skoro sve zemlje Evropa. Srbija je, napomenuo je on, morala da ga uvede, u okviru svih prilagođavanja za ulazak u EU.

“Kod nas je do sada bio haos oko uvoza polovnjaka i njihovi kupci mnogo toga nisu znali”, naveo je Nikačević i dodao da će Centar za motorna vozila AMSS, koji je jedan od najuglednijih tog tipa u Evropi, proveravati vozila i izdavati sertifikate.

U Centru za motorna vozila, kako je rekao, rade ljudi sa ogromnim iskustvom, koji su nepotkupljivi i pravi profesionalci, naveo je Nikačević.

On je objasnio da vrednost vozila određuje poreze i da je do sada bilo mnogo načina da se izbegavaju dažbine za državu.

“Smanjivali su cene vozila, upisivali lažne godine proizvodnje i kubikaže… i kada se to jednom upiše u saobraćajnu dozvolu država je godišnje gubila mnogo novca, jer te podatke više niko nije proveravao – e sada se i u toj oblasti uvodi red”, naglasio je Nikačević.

On je kazao da carina sada ima mogućnost da mnogo objektivnije procenjuje vrednost vozila, a kupci će imati jasnu predstavu o tome šta kupuju.

U Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka iz inostranstva. Ta vozila će kontrolisati šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mesta u Srbiji.

Agencija za bezbednost saobraćaja pripremila je odgovarajuću proceduru, koja počinje postupkom carinjenja tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da prilikom smeštaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila radi predmetnog kontrolisanja.

Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.

Ovlašćena organizacija po obavljenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontrolisanju.

Na osnovu pozitivnog izveštaja Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja odnosno registracije vozila.

Izvor: Tanjug/Novosti

2 komentara
  1. Aleksandar

    Totalna glupost, kontrolisace samo podatke iz saobracajne sto je ionako i do sada radila sluzba carine, a najvljivali su da ce kontrolisati kompletno ceo automobil i najbitnije predjenu kilometrazu istog. Ovo je jos jedan vid nameta stanovnistvu ali i ispunjavanje zelja GENERALNIH zastupnika prodaje novih automobila jer je u Srbiji dramatican pad kupovine novih automobila. Ovako, ajde da uvoz ucinimo sto tezim tako da bi narod morao da kupi nov auto.

  2. Gojko

    Slažem se s prethodnim komentarom. Inače, ovo je propali pokušaj pozitivnog PR-a smenjenog Gen. Sekretara AMSS-a Aleksandra Nikačevića.
    Prava tema je šta se dešava sa podnetom krivičnom prijavom Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv Aleksandra Nikačevića?

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)