Datum:

14.04.2013. 11:39

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara 3107 pregleda

Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu, nije ostvario uspeh koji je očekivao indijski proizvođač kada ga je 2008. godine predstavio tržištu.

Od kada su u julu 2009. godine počele isporuke modela Nano u Indiji, prodato je 219.157 primeraka. Fabrika inače ima kapacitet za proizvodnju 250.000 jedinica godišnje. U martu 2013. godine stvari su počele da se odvijaju još gorim tokom jer je prodato 86% vozila manje u odnosu na isti period prethodne godine.

Opravdanje koje fabrika navodi za slabe prodajne rezultate može vam se učiti prilično neobičnim. Tata Nano previše je jeftin.

Sa maloprodajnom cenom od 2.150 evra potencijalni kupci ne doživljavaju Nano kao automobil. Jedini krivac za ovakav imidž modela je sam proizvođač, koji je godinama promovisao svoj proizvod kao najjeftiniji automobil na svetu. Kada su primetili da im strategija možda nije bila najbolja, odlučili su da je promene.

U sklopu nove strategije Tata će ponuditi skuplje modele na Nano platformi, sa cenom koja će biti na nivou konkurencije. Direktor kompanije Tata, Karl Slym, objasnio je za Bloomberg razloge zbog kojih Nano nije ostvario zacrtane ciljeve.

On je rekao da vlasnici skutera nisu želeli da kupe Nano jer u očima drugih to nije kupovina pravog automobila, već zamena za veći skuter. Sa druge strane, vozači automobila nisu želeli da kupuju Nano jer su ga doživljavali kao zamenu za skuter, ne kao pravi automobil.

Kako u Tati planiraju da prevaziđu ovaj problem? Slym je izjavio da je koncept Pixel primer rešenja koje kompanija ima na umu. Pixel je zasnovan na Nano platformi i za pogon planiran je dizel motor sa automatskim menjačem.

Iako više detalja nije dostupno u ovom trenutku, Slym je dodao da će novi model biti namenjen širokom spektru kupaca kao da će i cenovni raspon biti znatno veći.

Pitanje na koje treba dati odgovor je da li su svežiji dizajn i dodatna oprema na platformi modela Nano elementi koji će ovu strategiju učiniti uspešnom?

Izvor: B92

1 komentar
  1. Nemanja

    Pozdrav Ina,

    Pokusao sam da posaljem mail preko kontakt forme, ali ne prikazuje mi se form 🙁
    U svakom slucaju, ovo je neka vrsta prijateljskog skretanja paznje o nacinu na koji prenosite nase vesti i nacinu na koji ih serujete na FB.
    Postojanje saradnje je vise nego dobrodoslo ali bilo bi dobro da je ona obostrana i da postoji neki dogovor, barem u jednom kratkom mailu o tome sta ta saradnja podrazumeva.

    Sve najbolje i nadam se da cemo se cuti kako bismo resili ovo pitanje.

    Nemanja

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)