Datum:

09.06.2012. 11:09

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 6201 pregleda

Sa potrošnjom od dva litra benzina na 100 kilometara, električna verzija automobila “honda džez” je najekonomičnije vozilo u SAD, ali ta štedljivost niti je jeftina, niti uvek dobra za okolinu.

“Honda” je tu štedljivu potrošnju objavila u sredu, pošto je mali kompakt sa četvoro vrata učinila efikasnijim od električnih rivala – “Fordovog” modela “fokus”, “Nisanovog” “lifa” i “Micubišijevog” automobila i-MiEV. Nova verzija izlazi na tržište ovog leta.

Električni “džez” košta skoro dvostruko više od verzije sa benzinskim pogonom, te će razlika od uštede goriva teoretski nastati tek posle 11 godina eksploatacije.

Pošto cena bezina opada, visoka cena električnog vozila postaje sve veća barijera za američke kupce.

Proizvođači automobila su maja prodali nešto više od 10.000 vozila na električni pogon sto je manje od 0,2 odsto prodaje automobila u SAD.

Električnom “džezu” treba 28,6 kilovat-sati električne energije da pređe 100 milja (160 kilometara), a to, po prosečnoj ceni u SAD od 11,6 centi za kilovat, košta 3,30 dolara.

“Džez” sa benzinskim motorom i automatskim menjačem prelazi 13 kilometara po litru, te putovanje od 100 milja (160 kilometara) po prosečnoj ceni benzina u SAD od 3,57 dolara za galon košta 11,52 dolara.

Pošto je prosek SAD da se godišnje pređe 13.500 milja (21.725 kilometara), tipičan vozač će potrošiti 445 dolara na struju za električni “džez” za godinu dana, a 1.552 dati za benzin za običan model.

S druge strane, gorivo koje se koristi za proizvodnju električne energije i cena benzina takođe variraju po regionima, a utiču i na to koliko je kupovina električng automobila uopšte dobra za okolinu.

U područjima koje se pretežno oslanjaju na ugalj, električni automobil i energija za njega proizvode 18 odsto manje štetnih gasova nego tipičan benzinski automobil. Ali, iznenađujuće, električni automobil i energija za njega proizvode 50 odsto više štetnih gasova nego vožnja automobila sa hibridnim pogonom.

A u područjima gde se veći deo struje proizvodi u nuklearnim reaktorima, hidrocentralama ili od prirodnog gasa u termoelektranama i vetroelektrana, električni automobil i gorivo za njega će proizvesti 76 odsto manje štetnih gasova staklene bašte od tipičnog automobila na benzinski pogon automobila i 56 odsto manje gasova od hibrida.

Kao ni sva auto-industrija, ni Honda nije sigurna kada će i da li će ikada električna vozila zameniti vozila na benzin.

Električna vozila, kažu analitičari, neće se prodavati masovno sve dok kupci ne budu sa sigurnošću videli da će uštedeti mnogo novca ako preuzmu rizik prihvatanja nove tehnologije, a to se neće dogoditi uskoro.

Jer, novu tehnologiju ne kupujete da sačuvate drveće, već da uštedite novac, kaže jedan od njih – firma za istraživanje tržišta automobila TrueCar.com.

Izvor: Beta/Mondo

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)