Datum:

04.09.2016. 23:13

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nemačko ministarstvo saobraćaja je zatražilo od Evropske komisije i italijanskih vlasti da obrate pažnju na 2,0-litarski, četvorocilindsarski dizel, jer su testiranja sugerisala da ova jedinica poseduje „poništavajući uređaj“. Po Rojtersu, pismo upućeno Evropskoj komisiji navodno spominje „nelegalnu upotrebu uređaja koji isljučuje sisteme tretmana izduvnih gasova“.

Nakon Volkswagenovog dizel skandala, institucije za zaštitu životne sredine su pažnju obratile i na druge dizel motore u potrazi za sličnim nedozvoljenim uređajima. Nemačke vlasti su testirale 2,0-litarski agregat u modelima Fiat 500X, Doblo i Jeep Renegade i navodno su utvrdili da se sistem tretmana izduvnih gasova isključuje nakon 20 minuta. Međutim, s druge strane, italijanski istražitelji nisu pronašli neregularnosti kada su sami testirali isti motor.

Nemačke vlasti su navodno pokušale da ispitaju problem direktno sa svojim italijanskim kolegama ranije ove godine, ali diskusije nisu išle u zadovoljavajućem smeru. Nemačka želi da Evropska komisija donese sud u vezi sa ovim sporom.

FCA konstantno odbija da prizna prisustvo „poništavajućeg“ uređaja na svojim vozilima. Kompanija je čak izdala saopštenje, neposredno nakon izbijanja skandala sa Volkswagenom, u kojem uverava kupce da su njeni modeli testirani i da su u skladu sa vladajućim normama.

Nemačko ministarstvo saobraćaja nije prvo koje tvrdi da bi Fiatovi motori mogli da poseduju ilegalan softver. Firma po imenu „Emissions Analytics“ je obajvila izveštaj u aprilu da je emisija azotnih oksida Fiata 500X 12 puta veća od dozvoljenog. Ova grupa je obavila testove u realnom saobraćaju, ne u laboratoriji.

Očigledno ćemo imati uskoro i nastavak ove priče.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)