Datum:

30.03.2012. 10:28

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4411 pregleda

Prevoz automobila iz „Fijatove” fabrike u Kragujevcu do graničnih prelaza obavljaće se isključivo nemačkim privatnim železničkim vagonima. Jer, kako je juče rečeno „Politici”, naša železnica nema kola odgovarajuće visine. Naši vagoni imaju 15 centimetara nižu platformu nego što je potrebno za transport vozila „fijat 500L”. Pregovori sa nemačkom firmom MAR su u poodmakloj fazi i uskoro se očekuje zaključenje ugovora – kažu u „Železnicama Srbije”.

Železnici će ova posao do kraja godine doneti prihod od oko milion evra. Ugovor pokriva transport automobila od železničke stanice u Kragujevcu, preko Kraljeva do Požege, odakle barskom prugom nastavlja do crnogorske granice u Prijepolju i dalje do luke u Baru. Drugi pravac transporta ići će od Kragujevca preko Lapova i železničkim Koridorom 10 do Beograda, odnosno Subotice.

U „Železnicama Srbije” kažu da će automobile iz Kragujevca za Bar početi da prevoze u junu.

– Svaki voz prevoziće po 200 automobila raspoređenih u 16 kola. Tokom juna i jula, svake nedelje kretaće iz Kragujevca za Bar po jedan voz sa proizvedenim automobilima. Potom, avgusta i septembra po tri nedeljno, a u oktobru sedam vozova sedmično. U novembru i decembru biće devet vozova nedeljno. To znači da će se do kraja ove godine, iz Kragujevca za Bar, otpremiti ukupno 132 teretna voza sa 26.400 automobila – navode u železnicama.

Koliko će transport ovih automobila do svojih odredišta trajati u ovom javnom preduzeću nisu mogli da kažu, jer će se za ove kompozicije raditi specijalni red vožnje sa minimalnim brojem zaustavljanja i zadržavanja.

Za čuvanje robe u stanicama i tokom transporta biće, kako ističu, zadužena policija, o čemu je već uspostavljen dogovor između fabrike i MUP-a, a trenutno se utvrđuju pojedinosti. Na koji način i u kom iznosu će automobili i ceo transport biti osigurani, u „Železnicama Srbije” nisu znali da kažu, jer je to posao „Fijata”.

„Železnice” su napravile plan prevoza i za narednu godinu prema kome bi svake nedelje iz Kragujevca polazilo 14 vozova za Bar i jedan za Suboticu, odnosno dalje ka Evropi. To znači da u 2013. godini „Železnice Srbije” planiraju da iz Kragujevca transportuju oko 3.000 automobila nedeljno, odnosno skoro 160.000 vozila godišnje.

Transport auto-delova planiran je u ovoj godini s jednim, do dva voza nedeljno, što će do kraja ove godine „Železnicama Srbije” doneti prihod od oko 350.000 evra.
U početku će delove prevoziti po jedan do dva voza iz Italije preko Šida za Kragujevac, a kasnije će se transport povećavati srazmerno povećanju proizvodnje automobila u kragujevačkoj fabrici.

Autor: M. Avakumović, Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)