Datum:

12.07.2011. 16:16

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5565 pregleda

Prodaja automobila u prvih šest meseci 2011. godine opala je za četvrtinu. Razloga ima mnogo, ali osnovni je pad kupovne moći stanovništva. Odluka Narodne banke Srbije da se poveća učešće u deviznim kreditima dodatno će pogoršati, ionako tešku, situaciju.

U prvoj polovini ove godine prodaja automobila opala je za 25 odsto. Više je razloga drastičnog pada prodaje, ali osnovni je pad kupovne moći stanovništva i teži uslovi koje banke postavljaju pred kupce.

Najnovija odluka Narodne Banke Srbije da se povećava učešće u deviznim kreditima na 30 odsto, dodatno će smanjiti tražnju.

Mnogima neće pomoći ni takozvani bankarski “baj-pas” – da se prvo podigne keš kredit za učešće, a onda i ceo kredit za automobil.

Automobil jedino bez učešća možete kupiti za dinare, uz kamatu koja je već dostigla 15,47 odsto. Ukoliko želite vezivanje za deviznu klauzulu kamata je od 8 do 12 odsto uz 30 odsto učešća.

Ako kupujete neki luksuzni brend tipa “mercedesa”, “be-em-vea”, kredit ćete dobiti od fabrike i to veoma povoljno od 1,5 do 3,8 odsto. Ali retko ko za to ima para.

Kupci kažu da je subvencinisanim kreditima nestala mogućnost da se dođe do novog automobila.

“Punto klasik” najveći gubitnik

Najveći gubitnik na tržištu, procenjuju analitičari, biće domaći “punto klasik” kome je prodaja posle Sajma u Beogradu pala za trećinu.

Nezvanično saznajemo da još 6.000 automobila čeka kupce u fabrici posle prestanka proizvodnje zbog uvođenja novog modela.

“Oporavak samog tržišta ne očekujemo u ovoj godini. Oporavak očekujemo od septembra, kada će doći do stabilizacije, znači zaustaviće se negativan trend”, kaže Goran Bjelica iz kompanije “Delta-automoto” u Beogradu.

Tržište uvoznih automobila u prvih šest meseci beleži pad od 25 odsto. Mere štednje i loša prodaja ove i prošle godine ostavile su bez posla više od 1.000 radnika u ovoj struci, a najavljuju se i nova otpuštanja.

“Povećanje obaveznog depozita, odnosno učešća prilikom kupovine vozila za kredite u evrima. Kupci se destimulišu od, ionako male, kupovine vozila”, kaže Milan Vukasović iz Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije

Prodaja na mesečnom nivou pojedinih značanijih evropskih brendova u Srbiji je 60 jedinica mesečno, što je ravno jednodnevnoj prodaji u nekom većem gradu u Evropi. Zato strane fabrike i ne investiraju u naše tržište i sve se više okreću Indiji, Kini, Brazilu.

Izvor: RTS

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)