Datum:

21.11.2011. 19:45

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

3 komentara 11917 pregleda

Zamena ulja na automobilu iako je veoma prosta stvar, mnogim vozačima dodatno izbija novac iz džepa pred nastupajuću zimu. Uz sve troškove za kupovinu zimskih guma, plaćanje vulkanizeru za njihovo nameštanje, zamenu antifriza, tu je i zamena ulja.

Redovna kontrola i zamena ulja na automobilu je jedna od najvažnijih stvari za održavanje ljubimca na četiri točka. Čuva motor od pregrejavanja, smanjuje habanje metalnih površina u motoru i na kraju produžava vek trajanja.

– Period menjanja ulja varira u zavisnosti od motora kao i od vrste ulja koje se koristi, ali okvirno ulje treba menjati na svakih 5.000-10.000 pređenih kilometara. Mnogi ga samo dolivaju, što nije dobro. Obavezno je, prilikom zamene ulja, zameniti i filter za ulje – kaže automenahičar Dušan Stojanović.

Odabir ulja je takođe važna stvar. Benzinski motori često koriste sintetička ili polusintetička ulja 10-40 ili 5-40, ali ukoliko ne znaju, vozačima je najbolje da savet potraže u servisima. Primera radi, u „opel astru“ benzinac 1.4 najčešće se sipa polusintetičko ulje 10-40, a postoji i ulje originalnog proizvođača koji pravi ulja samo za ovaj automobil, a koji će preporučiti u svakom ozbiljnom servisu.

Prvi korak je kupovina odgovarajućeg ulja i filtera. Preporučuje se da se ulje menja kada je motor hladan, dakle treba ugasiti automobil i sačekati bar pola sata, ali pritom ga postaviti na neki kanal ako ne na ravnu površinu na ulici. Kada se motor ohladio, treba leći ispod automobila sa prednje strane i obratiti pažnju na donji deo motora koji je najbliži zemlji.

– To je mesto gde se nalazi ulje. Na tom delu obično postoji nešto poput čepa, rupe ili slično, što treba otvoriti, uglavnom tako što ćete ga odviti. Pre nego što počnete da to odvijate, postavićete neku staru posudu ispod, u koju će ulje kasnije iscuriti – objašnjava Stojanović i dodaje da je sledeći korak skidanje filtera.

Ukoliko je filter mnogo stegnut, treba uzeti parče šmirgle kako bi se smanjilo trenje, uhvatiti filter tim parčetom i rukama odvijati. Kada je skinut filter, i kada je ulje skroz iscurilo u posudu, treba zatvoriti mesto na kome je ulje izlazilo, postaviti novi filter na mesto starog. Poslednji korak je da na vrhu motora, kada otvorite haubu, skinete poklopac koji se odvija. Na tom poklopcu u većini slučajeva nacrtana je ista slika kao i na instrumentalnoj tabli za ulje. Treba otvoriti taj poklopac i sipati novo ulje.

Kako primetiti da nema ulja u kvačilu

Kada menjač prilikom promene brzine krči, jedna od mogućih uzroka je to što je u menjaču ponestalo ulja. “Ako postoji problem sa menjanjem brzina, odmah treba otići kod majstora. Može da bude nedostatak ulja u menjaču, može da bude i dotrajala lamela, ali ništa ne treba prepuštati slučaju jer automobil usred vožnje može da napravi veliki problem”, kaže automehaničar Dušan Stojanović.

Zamena ulja u motoru

1. Kupiti ulje i filtere

2. Ohladiti motor

3. Parkirati iznad kanala i zavući se ispod motora

4. Odvrnuti stari filter i ispustiti ulje

5. Zavrnuti novi filter

6. Sipati novo ulje (ispod haube čep obično žute boje)

Autor: G. Svilar, Izvor: Blic

3 komentara
  1. Mehanicar

    Losiji clanak skoro nisam procitao. AutoR, nemas ti pojma… 😉

  2. Zoran

    У тексту се подкрала мала грешка.Стоји да се приликом замене филтера употреби шмиргла како би се смањило трење.Требало је да стоји како би се повећало трење.

  3. M

    Glupost.Valjda motor treba da je ugrejan jer onda lakse a i vise starog ulja iscuri.Tako sam ja dosad uvek radio.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)