Datum:

31.08.2012. 13:41

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7646 pregleda

Polaganje vozačkog ispita po novom zakonu počinje od 25. oktobra. Svi oni koji do tada počnu sa obukom, moći će to da urade po starim pravilima, ali i po starim cenama. Ovo je izazvalo navalu kandidata u auto-školama, što je dovelo do drugih problema.

“Danas je prvi čas pa moramo malo da objasnimo šta je to motorno vozilo i kako se upotrebljava”, to je rečenica kojom instruktor dočekuje polaznike u auto-školama na početku obuke za vozače.

Po novim pravilima, ovaj uvod će trajati duplo duže, jer će pored 40 časova obuke za volanom, biti obavezno proći isto toliki broj časova teorijske nastave. Zbog toga, ali i zbog drugih uslova, mnogi kandidati odlučuju se da dozvolu dobiju pre stupanja na snagu novih pravila.

“Po novom zakonu obuka bi verovatno bila teža, trajala bi duže i uslovi bi bili stroži. Zato – što pre to bolje”, kaže polaznica Katarina Petrović.

“Broj kandidata značajno je povećan i mislim da će da se približi onom interesovanju iz 2009. godine, ali smatram i da će najveća navala biti tokom septembra i početkom oktobra”, kaže Slavoljub Zakić iz auto-škole Logistika.

Onima koji sa obukom počnu pre 25. oktobra, data je mogućnost da je i završe po starom zakonu.

“Kandidati koji se sada upišu mogu da završe obuku po starom programu, ali pod uslovom da to ne traje više od tri meseca, odnosno eventualno negde do Nove godine”, kaže Aleksandar Damnjanović iz auto-škole Centar.

Iako je vožnja automobila vrlo odgovorna i zahtevna stvar, one koji sada kreću sa obukom, uglavnom interesuje samo jedna stvar – da što pre dobiju dozvolu.

“Uglavnom pitaju za koliko vremena to može da se završi i kakav vam je vozni park, a niko se ne interesuje za to zašto je došao, za auto-školu i za samu obuku”, objašnjava Damnjanović.

Navala kandidata u auto-škole, dovela je do drugog problema, a to je nedovoljan broj instruktora.

“Ovde jedan instruktor ne može da radi sa više od 5 kandidata, a i ako uspe da obuči tih 5 kandidata, to je 200 sati obuke, njega treba pred preki sud, jer ta obuka ničemu ne vredi. To je kao pokretna traka”, dodaje Aleksandar Damnjanović iz auto-škole Centar.

U auto-školama se slažu da je novi sistem obuke bolji i da je to najbitnije pre svega za polaznike, kako u periodu njihovog obučavanja, tako i kada dobiju dozvolu.

“Biće teže i to je dobro, jer vidite i sami šta se dešava i ko sve dobija dozvolu”, kaže Slavoljub Zakić iz auto-škole Logistika.

“Mislim da će kombinacija stimulativnih i represivnih mera dati rezultate”, dodaje on.

Još jedan od razloga navale polaznika u auto-škole jeste i cena obuke. Do sada je ona iznosila između 20 i 30 hiljada dinara, u zavisnosti od modela vozila na kom se kandidat obučava.

“Mislim da bi bilo najbolje da minimalnu cenu formira vlada ili nadležno ministarstvo. To bi bilo najracionalnije rešenje, a neko ko želi da ide sa višom cenom, razloge za to može da nalazi u većem kvalitetu svojih vozila ili višem nivou obuke”, objašnjava Slavoljub Zakić.

Sa mišljenjem da cenu treba da formira neko nadležno telo, slažu se u većini auto-škola. Njena visina još uvek nije formirana, ali pominje se cifra od oko 90 hiljada dinara.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)