Datum:

21.10.2017. 23:24

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Kada je reč o električnim vozilima, litijum-jonske baterije su za sada jedine koje ih mogu napajati. Ali to ne znači da druge kompanije i hemičari naepokušavaju da razviju svoje baterije, i da time ostvare veliki profit. Naime, nakon litijum-air, litijum-sumpornih i asfalt baterija, sada su na red stigle natrijum-jonske baterije.

Iako je ideja za ovaj vid baterija nastala na nekom drugom mestu, od nekih drugih ljudi, istraživači sa Univerziteta Stanford (među kojima je i Ji Sui, poznato ime u naučnim radovima na temu baterija), tvrde da njihove baterije mogu nuditi rezultate skoro jednake onima koje daju litijum-jonske, ali da su čak za 80% jeftinije. Naravno, to nije mala stvar.

Međutim, kada je reč o dodatnim podacima pomoću kojih se mere performanse baterija, nema ih. Tim istraživača tvrdi da vreme potrebno za punjenje ovih baterija sada na optimalnom nivou, i to je sve. Nema ni reči o tome da li se ove baterije zapravo mogu koristiti u električnim vozilima. Da li im je potreban veći ili manji prostor i slično, i dalje je misterija. Poznato je da ćelije ovih baterija koriste katode bazirane na natrijumu, i one skladište jone pre nego što one krenu na svoj put do anoda (put kojim se proizvodi struja). Anoda je napravljena od fosfora.

Sve u svemu, male su šanse da če ove super jeftine baterije naći svoj put do elektrinih vozila. Međutim, ako budu mogle da se koriste na bilo koji drugi način, to bi bio veliki korak napred ka štednji neobnovljive energije.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)