Datum:

18.08.2011. 22:31

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 5094 pregleda

Vlasnike automobila očekuju nove obaveze predviđene zakonom o saobraćaju. Kompleti prve pomoći, zimske gume, sigurnosni pojasevi i nasloni za glave na svim sedištima…

Kada je pre dve godine donet novi zakon o saobraćaju, vozačima je nametnut veliki broj obaveza, u cilju povećanja bezbednosti na ulicama. Dok se pojedine mere odavno primenjuju, neke su još u fazi pripreme i trebalo bi uskoro da zažive. Tako će sredinom septembra vozači morati da imaju novi paket prve pomoći, a od 1. novembra i zimske gume na sva četiri točka. Svi novi izdaci stajaće vozače minimum 230 evra.

Najviše „prašine“ podiglo se oko prve pomoći koja postaje obavezna od 17. septembra. Paket „tip B“, ima 18 različitih komponenti i ne može se dopuniti starim kompletom.

– Oni se nalaze u torbici, koja im garantuje mehaničku, termičku i zaštitu – objašnjava Zorica Matejević, iz nacionalne asocijacije proizvođača medicinske pomoći. – Sterilni delovi su upotrebljivi dok god se nalaze u originalnom pakovanju i dok se ne otvore oni su važeći, ali je zbog njih rok upotrebe pet godina.

Ova obaveza prvi put će se odnositi i na motocikle, za koje postoji poseban tip prve pomoći. Takođe, postoji mogućnost dopune prve pomoći, ali će vozačima, kada komplet više ne bude validan, biti isplativije da kupe novi. Prema rečima direktora Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju, Damira Okanovića, prvu pomoć ne treba gledati kao obavezu, već kao stvar koja može da spase živote.

– Postoje situacije kada lekari ne mogu brzo da dođu na mesto nesreće i tada prva pomoć može da bude od presudnog značaja – naglašava Okanović. – Činjenica je da veliki broj vozača ne poseduje dovoljno znanja o tome kako ukazati pomoć. Ipak, kada u auto-školama počne da se sprovodi obuka pružanja prve pomoći, imaćemo veliki broj građana sposobnih da pomognu u nevolji.

Stavka koja će najviše isprazniti džepove vozača je nabavka zimskih guma koje su obavezne od 1. novembra do 1. aprila. U Srbiji postoji blizu 1.800.000 automobila, za koje će prema procenama biti potrebno oko tri miliona pneumatika.

– Prošle godine je dozvoljeno prelazno rešenje koje je omogućavalo da automobili imaju samo dve zimske gume ili dve letnje sa šarom dovoljne dubine – kaže predsednik Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju. – S obzirom na to da su građani već prošle godine počeli sa nabavkama, prodavnice bi trebalo da su spremne i da postoji dovoljan broj pneumatika.

Još jedan novitet stupiće na snagu od 1. marta 2012. godine. Vozači tada više neće moći da registruju četvorotočkaše koji nemaju sigurnosne pojaseve i naslone za glavu na svim sedištima. Majstori, inače, ne ugrađuju naslone i pojaseve, pa će jedino rešenje biti da se kupi cela klupa. Ova odredba se ne odnosi samo na oldtajmere proizvedene pre 1971. godine. Slično tome, žuta svetla mogu da imaju samo automobili napravljeni pre 1. oktobra 1982. godine.

Novi zakon je trebalo da donese i obavezu da vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje da idu na tehnički pregled. U ovom „društvu“ naći će se i vozila koja služe u javnom prevozu, motorna i priključna vozila za prevoz opasnih materija i motorna i priključna vozila koja se koriste za obuku kandidata za vozače.

– Već 20 meseci se kasni sa sprovođenjem tog plana – navodi Okanović. – Problem je što to ne može da se sprovede u delo dok se novim aktima ne reguliše tehnički pregled, a tačan datum još nije poznat.

Podaci Auto-moto saveza Srbije pokazuju da čak polovina vanredno pregledanih vozila u saobraćaju ima neispravne kočnice,dok više od 60 odsto vozila ne zadovoljava osnovne propise o bezbednosti saobraćaja. Doslednom primenom novog zakona i do 50.000 vozila bi moglo da bude trajno isključeno iz saobraćaja.

Žuta svetla

Poljoprivredna vozila su od decembra 2009. godine dobila obavezu da imaju žute rotacije i ta odredba se primenjuje od prvog dana stupanja na snagu novog zakona.

– Ovo je izuzetno bitna stavka koja će sigurno spasti mnoge živote – kaže Damir Okanović. – Izdatak za kupovinu tog uređaja je od 500 dinara do eventualno nekoliko hiljada dinara, a na neosvetljenim putevima značajno smanjuje šanse naletanja automobila na traktor.

Uskoro

Još nije poznat tačan datum kada će početi da se primenjuje obavezna dva tehnička pregleda.

Izvor: Novosti

1 komentar
  1. Pera

    Neka gospodin Okanović sa mojom platom od 20 000 din kupi sve 4 zimske gume, prvu pomoć i sve ostalo i nek prehrani decu. Gadite mi se bre više, pošto ste celu privredu pokrali ajde sad običnog čoveka da krljamo po džepu!!!
    Jedva čekam da odem iz ove banana republike

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)