Datum:

22.01.2013. 22:20

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 6975 pregleda

Način na koji se automobil vozi dosta utiče na njegovu trajnost. Pogledajte koje greške vozači najčešće prave i kako je najbolje izbeći ih da bi se automobil očuvao.
Forsiranje motora

Visoki obrtaji tokom zagrevanja motora su veoma opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.

Zato nemojte odmah da krećete nakon startovanja hladnog motora, već sačekajte malo. Posebno je važno da ne terate motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu.

Kvačilo

Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini s nogom na kvačilu dok vozilo stoji, drastično skraćuje vek čitavog mehanizma.

Zato, dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, a ako ste na uzbrdici, povucite ručnu kočnicu. Ne držite stopalo na pedali kvačila, već ga sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa motornim kočenjem.

Turbina

Vlasnici automobila koji imaju motor sa turbopunjačem treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao. Ako ste tokom vožnje forsirali motor i nakon toga ga pri zaustavljanju odmah ugasili, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usljed sagorijevanja nataložiće se rotoru i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.

Posle vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor bude barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.

Rupe

Jedan od glavnih problema na našim putevima su rupe. Učestalim i prebrzim prelaskom preko rupa i neravnina, bez izuzetka stradaju delovi upravljačkog sistema i oslanjanja (kugle, spone, amortizeri, letva volana). Popravke ovih delova mogu da budu izuzetno skupe.

Preporučuje se da uvek vozite po ograničenju, posebno u gradu, i dobro otvorite oči. Jedino tako ćete imati vremena da reagujete i usporite koliko god je to moguće pri prelasku preko rupa i ostalih prepreka.

Kočnice

Naglo i prekasno kočenje su ne samo opasni, već oštećuju i pločice, jer se one tom prilikom ubrzano troše. Ukoliko često naglo kočite, moraćete češće da mijenjate ove delove.

Kočenje zato treba da bude ravnomerno. Naravno, ukoliko prilike to dozvoljavaju. Nemojte naglo da ubrzavate kada vas na sledećoj raskrsnici očekuje crveno svetlo na semaforu, jer ćete morati i naglo da kočite. Započnite usporavanje i kočenje na vreme i pločice će vam duže trajati, a i potrošnja goriva će da bude manja ukoliko vozite ravnomernim tempom.

Automatski menjač

Automobili koji imaju automatski menjač ne smeju ni pod kojim uslovom da budu vučeni ili gurani. Problem je što pri šlepanju vozila mnogi vozači prebacivanjem ručice u N način rada nastoje da reše problem, ali zaboravljaju da tada menjač i dalje radi, dok podmazivanja nema. Ovo dovodi do havarije na transmisiji.

Druga česta greška je da na semaforu menjač dugo bude u D načinu rada, što dovodi do nepotrebnog grijanja i do proklizavanja u konvertoru.

Zato na semaforu treba prebaciti ručicu menjača u N. Ako je automobil u kvaru, ne pokušavajte da ga pomerite, već pozovite šlep-službu.

Izvor: Novi magazin

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)