Datum:

09.01.2012. 16:08

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3222 pregleda

Modeli gotovo svih svetskih proizvođača koji su obeležili prethodnu, 2011. na starom kontinentu: „Auto godine“ može biti samo model iz 2011. koji ima bar 5.000 prodatih vozila.

Internacionalni žiri koji čini 59 novinara iz 23 evropske zemlje, objaviće 9. januara koji modeli su ušli u najuži krug za titulu „Automobil godine 2012“. Trenutno se na listi nalazi 35 kandidata za prestižnu nagradu, ali će ona vrlo brzo biti svedena na sedam vozila.

Faze

Izbor za evropski automobil godine ima tri stepena. Prvi je objavljivanje liste automobila od 35 kandidata, a zatim žiri bira sedam finalista do 9. januara 2012. godine. Sledi još jedno glasanje najuglednijeg evropskog auto-izbora, nakon čega će pobednik biti predstavljen 5. marta na pres konferenciji sajma automobila u Ženevi. Svečana ceremonija predaje trofeja biće organizovana za vreme same manifestacije koja se održava od 8. do 18. marta 2012. godine.

Uslov za ulazak u konkurenciju „Automobil godine“ je da se model nalazio u prodaji u 2011. godini i da je imao minimum 5.000 prodatih primeraka. Žiri od 59 članova će tako na finalnom glasanju birati između sedam vozila. Oni će na „raspolaganju“ imati 25 poena, koje će raspoređivati na ponuđene automobile, s tim što će jednom modelu moći da daju maksimum 10 poena. Svi bodovi moraju da se raspodele na najmanje pet automobila, a takođe će prilikom davanja poena, morati da napišu i obrazloženje svog izbora.

Proglašenje

Ovo je prvi put posle skoro pola veka, koliko postoji izbor za „Automobil godine“, da će odlučivanje i proglašenje pobednika biti uživo na prvom pres danu sajma. Ranije su rezultati glasanja za „Automobil godine“ objavljivani krajem novembra tekuće godine.

Kako se bliži kraj izbora za „Automobil godine“, sve više se „šuška“ da bi „fijat panda“, koji se nedavno našao i na testu „Novosti“, mogao poneti ovu prestižnu titulu. Italijanski mališan, koga odlikuje moderniji dizajn, povećana bezbednost i možda ono najbitnije – ekonomičnost. Među favoritima bi mogla da se nađe i „ampera“, još jedan adut nemačkog „Opela“, koji se u rukama reportera „Novosti“ pokazao kao budućnost koja je već počela. Veliku pažnju u 2011. godini privukli su i „Sitroenov“ „DS 4“, najnovije generacije „BMV“, „Mercedesa“, „Tojote“…

Struja

Inače, automobilska industrija, ali i javnost sve više pridaju značaja ekološkim vozilima sa malim stepenom emisije štetnih gasova. Hibridi ili potpuno električni automobili su na Starom kontinentu u 2011. godini bili pravi hit. U prilog tome idu i subvencije koje mnoge evropske zemlje daju za kupovinu tih automobila.

Titula

Prošlogodišnji pobednik ovog takmičenja je „nisan lif“. On je ujedno bio i prvi električni automobil koji je poneo ovu prestižnu titulu. „Lif“ je dobio 257 poena i za dlaku odneo pobedu ispred „alfa romeo đulijete“ kojoj je žiri dao 248 bodova. Treće mesto pripalo je „opel merivi“ sa 244 poena.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)