Datum:

23.10.2010. 7:29

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 17745 pregleda

Tokom proteklih 90 godina, Mazda je uvek preuzimala na sebe rizik kada je reč o zadovoljstvu kupaca. Inovacija je tako postala deo Mazdine korporativne kulture, što su i mediji i korisnici velikodušno nagrađivali tokom godina.

Mazda je osvojila ukupno 1.131 nagradu od 1955. godine, od toga više od polovine (655) u poslednjih osam godina otkad je javnosti predstavljena Zoom-Zoom linija 2002. godine. Što je još impresivnije, od 2002. godine preko trećina ovih nagrada (249) dodeljena je za prvo ili drugo mesto u takmičenjima za Auto godine širom sveta.

Prve nagrade – Mazdin rotacioni motor

Mazda RX2

Duga priča o Mazdinim nagradama počinje lansiranjem rotacionog motora RX-2 1971. godine, koji je osvojio titulu Auta godine u Japanu i SAD-u 1972. godine. Osim ovoga, rotacioni motor je osvojio i nekoliko prestižnih nagrada za tehnološka dostignuća. Uspeh se nastavio uz RX-7, koji je osvojio Grand Pri titulu auta godine 1978. godine, proglašen za najbolji sportski automobil u SAD 1979. godine, kao i za Automobil decenije u Japanu 1980. godine.

Mazda RX8

2003. godine Mazda je lansirala novu generaciju rotacionog motora pod nazivom RENESIS u sportskom kupeu RX-8. Iste godine, RENESIS je osvojio čak tri nagrade: Najbolji novi motor, Ultimativni motor godine i Najbolji motor u kategoriji 2.5–3.0 litara, koju je ponovo osvojio i naredne, 2004. godine.

Mazdini kompakti koji su trijumfovali – 323 and Mazda3

Mazda je uvek bila pionir kada je reč o malim automobilima – trenutni model Mazda2 osvojio je nagradu za Najbolji auto godine 2008. Još 1980. godine, Mazdin prvi kompakt 323 osvojio je prvo mesto na evropskom takmičenju za Auto godine, a bio je Automobil godine i u Japanu, Australiji i na Novom Zelandu 1981. godine. U SAD, 1983. godine osvojio je titulu Najboljeg uvoznog automobila godine i ukupno 74 nagrade. Ali, ovo je bio samo početak. Njen naslednik, prva generacija Mazde3, prošla je još bolje sa 99 nagrada za samo sedam godina (2003-2010). Neke od njih stigle su već u godini kada je lansirana, kao što su Evropski auto godine i Auto godine u Danskoj, Češkoj, Turskoj i Japanu. 2004. godine, ovaj model je osvojio titulu Auta godine u devet zemalja i nastavio da osvaja titule sve do 2009. godine kada je proglašen Autom godine na Tajlandu. Druga generacija Mazde3 je nastavila uspeh prethodnika i do sada osvojila 23 nagrade.

Nagrade za očuvanje životne sredine

Mazda MX5

U SAD-u, aktuelni model MX-5 dobio je naradu za Najbolji dvosed od strane Agencije za očuvanje životne sredine (EPA), a Mazda Tribute Hybrid ušao je u pet finalista na takmičenju za Najzeleniji auto godine 2008. godine. Godinu dana kasnije, Mazda6 fejslift je proglašena za Najbolji veliki porodični auto od strane Asocijacije za saobraćaj u skladu sa očuvanjem životne sredine.

Mazda 3

Druga generacija Mazde6 je osvojila titulu za Najzeleniji benzinac na Royal Dutch Touring-u EKOTEST u Holandiji 2008. godine. Ipak, najveći uspeh po pitanju tehnologije koja pomaže očuvanju životne sredine dostigao je i-stop sistem kod aktelnog modela Mazde3, koji je do sada osvojio već šest nagrada otkad je predstavljen 2009. godine, uključujući i JSAE nagradu. Mazda je osvojila JSAE i u oblasti istraživanja koja su za rezultat imali revolucionarnu pojedinačnu nano-tehnologiju koja se koristi kod mazdinih benzinskih motora. Ove inovacije su deo Mazdinog održivog Zoom-Zoom razvoja – nova zelena SKY-tehnologija i sistem prenosa biće lansirani u Evropi početkom iduće nedelje.

Mazdini rekordi

Mazda 6

Roudster MX-5 i Mazdini automobile sa rotacionim motorom osvojili su najvažnije rekorde za kompaniju. Mazda MX-5, model koji ove godine slavi 20 godina postojanja, ušao je u Ginisovu knjigu rekorda kao najprodavaniji sportski dvosed u istoriji automobila. Sudeći po popularnosti aktuelnog modela, ovaj rekord beležiće se i u narednim godinama. 1991. godine, Mazda je ušla u knjigu rekorda kao prvi (i do sada jedini) pobednik trke 24 sata Le mana sa automobilom sa rotacionim motorom, Mazdom 787B, i tako je postala jedini japanski proizvođač koji je ikada pobedio na ovoj trci. Mazda RX-7 je najprodavaniji sportski model sa rotacionim motorom sa preko 1,8 miliona prodatih jedinica. A 2004. godine, Mazda RX-8 osvojila je rekord izdržljivosti na poligonu u Papenburgu u Nemačkoj, na ovaj način produžavajući Mazdinu tradiciju sportskog duha i izdržljivosti koncepta rotacionog motora na stazi.

Izvor: Mazda

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)