Datum:

01.08.2015. 17:41

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 2328 pregleda

Čak i pre nego što je hakovanje „Uconnect“ sistema u Jeepu Cherokee rezultiralo povlačenjem 1,4 miliona vozila, potencijalna ranjivost softvera u automobilima je bila vruća tema na kongresnim istragama, a čak su predlagani odgovarajući zakoni, koji bi naterali proizvođače automobila da zaštite svoje sisteme. Kao što je poznato, sistemi konekcije u vozilima imaju sposobnost da se povezuju na internet, što ih čini ranjivim u odnosu na spoljne pretnje. Proizvođači se trude da spreče ovu negativnu pojavu, ali možda je suviše kasno za vraćanje duha u bocu.

Tokom 2015., problem sigurnosti softvera u vozilima je postao gorući. Primera radi, nedavni slučaj Jeepa čak i nije najveći slučaj hakovanja ove godine. U februaru, kardinalan propust je otkriven u BMW-ovom Connected Drive servisu, koji je omogućio istražiteljima da daljinskim putem zaključavaju i otključavaju vrata automobila, čime je potencijalno bilo pogođeno 2,2 miliona automobila.

Proizvođači aktivno rade na rešavanju problema. Mercedes-Benz, BMW i Audi koriste kodiranu konekciju i „firewall“ radi preveniranja hakovanja. „Apsolutna, stoodstotna bezbednost nije moguća“, rekao je portparol Daimlera, Benjamin Oberkerš. „Ipak, mi razvijamo naše sisteme, testiraju ih interni i eksterni stručnjaci, tako da smo na nivou zadatka.“

Ova vrsta ranjivosti se sve česte pokazuje. Uspešno hakovanje je izveo četrnaestogodišnjak, i to sa opremom iz „Radio Shacka“, vrednom tek petnaestak dolara. I u nekim drugim slučajevima je demonstriran ulaz i kontrola vozila daljinskim putem.

Stručnjaci baš i nisu uvereni da kompanije mogu da se takmiče sa hakerima. „Teškoću proizvođača automobila u ovom momentu predstavlja pitanje da li oni mogu da održavaju korak sa napredovanjem tehnologije, posebno one vezane za hakovanje“, rekao je Rajner Šolc, izvršni direktor u EY u odeljenju telematike. „Mi ozbiljno sumnjamo u to.“

U ovom trenutku, hakovanje vozila obavljaju istražitelji, koji traže „rupe“ u sistemu zaštite. Ipak, ranjivost definitivno postoji i na proizvođačima automobila je da „krpe rupe“ pre nego što dođe do ozbiljnih problema.

Izvor: Vrele gume

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)