Datum:

21.11.2016. 22:14

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Ovaj sistem navodno pruža 47 odsto više snage i 45 odsto više obrtnog momenta. Motor bez bregaste osovine iz FreeValvea, sestrinske korporacije Koenigsegga, dokazaće da ova tehnologija funkcioniše, i to tokom prezentacije Qorosa na Salonu automobila u Guanžuu ovog meseca. To će biti krupan korak ka razvoju inovativnog sistema kontrole rada ventila, i njegov ulazak u serijsku proizvodnju.

Svoju inauguraciju, tehnologija će imati u 1,6-litarskom turbo motoru, instaliranom u specijalno modifikovani Qoros 3 hedžbek. Po FreeValveu, ovaj agregat isporučuje 230 ks i 320 Nm, što je 47 odsto više snage, 45 odsto više obrtnog momenta, uz 15 odsto manju potrošnju u odnosu na jedinicu sa konvencionalnim sistemom rada ventila.

Sistem ne koristi standardnu bregastu osovinu i klackalice već ventile kontrolišu pneumatsko-hidraulični elektronski aktuatori. FreeValve tvrdi da su rezultati revolucionarni. Motor opremljen ovom tehnologijom nema nikakva ograničenja što se tiče varijabilnog rada ventila, uključujući i to da je sposoban da ih u potpunosti isključi u slučaju deaktivacije cilindara.

Dodatno, motoru nije potrebna tradicionalna regulacija otvaranja i zatvaranja ventila, a čak ni usmereno ubrizgavanje goriva, regulacioni ventil turbo kompresora, ni sistemi direktnog ubrizgavanja goriva. Sve to štedi čak 20 kilograma na masi motora, uz to što ga čini manjim.
Pre nego što agregat bez bregaste osovine krene u serijsku proizvodnju, treba da se izvrše dodatna testiranja. Qoros i FreeValve će započeti taj proces sa odgovarajućom flotom vozila.

FreeValve radi na motoru bez bregaste od 2000. 2012. je razvijen prototip, koji je koristio Koenigseggov biturbo V8.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)