Datum:

18.04.2012. 10:20

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 8026 pregleda

Sezona motora je počela, a sa njom, nažalost, dolazi i opasnost od povećanja saobraćajnih nezgoda. Nadležne službe uveliko upozoravaju sve učesnike u saobraćaju i podsećaju da je prošle godine na putevima u Srbiji poginulo čak 70 motociklista. Tim povodom Asocijacija motociklista Srbije i Moto asocijacija Srbije su pokrenule volontersku kampanju „Spasi bajkera“, a iz Policije poručuju da će u narednom periodu pojačati kontrolu na drumovima.

Udesi

Zabrinjavajući podaci od prošlogodišnje sezone pokazuju da su u 2011. godini vozači motocikala učestvovali u 1.315 saobraćajnih nezgoda u kojima je ukupno poginulo 70 osoba, dok je 421 osoba zadobila teške, a 795 lake telesne povrede.

– Motocikli su sa nekom drugom vrstom vozila, najčešće putničkim, učestvovali u 971 saobraćajnoj nezgodi, u kojima je poginulo 38 osoba, dok je 277 zadobilo teške, a 597 lake telesne povrede – rekli su nam u Birou za saradnju sa medijima Ministarstva unutrašnjih poslova. – Vozači motocikala su prema informacijama prikupljenim prilikom uviđaja tih nezgoda, izazvali 359 udesa u kojima je poginulo 13 osoba. Teške povrede zadobilo je 99, a lake telesne povrede 188 osoba.

Ovi podaci pokazuju da su vozači automobila bili krivi za više od pola saobraćajnih nesreća prošle godine. Zbog toga, smatraju stručnjaci, neophodno je podići svest svih učesnika u saobraćaju o prisustvu motociklista na drumu.

– Pošto počinje lepo vreme, želimo da svima skrenemo pažnju na sebe – rekao je predsednik Asocijacije motociklista Ivan Pavlović. – Želimo da stavimo do znanja da će od sada motorista biti sve više na putevima i da obrate pažnju i na nas u svojim retrovizorima.

Kontrola

Svoj udeo u podizanju bezbednosti imaće i policija, koja je najavila pojačanu kontrolu. Cilj je, kako tvrde u MUP, da se od 15 do 20 procenata opasnih motorista video-dokumentovanim zapisima trajno odstrani sa ulice. Prošle godine je tako u redovnim akcijama sankcionisano ukupno 29.000 prekršaja motociklista.

– Najčešće su sankcionisani nenošenje zaštitne kacige, 11.000 prekršaja, upravljanje motociklom bez odgovarajuće „A“ kategorije, 6.500 prekršaja, i upravljanje neregistrovanim motociklom 4.200 prekršaja – navode u policiji. – Treba obratiti pažnju na činjenicu da se oko 30 odsto saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motociklisti događa na raskrnicama u naseljima. Udesi se događaju najčešće tako što vozač putničkog ili teretnog vozila ne propusti vozača motocikla koji se kreće putem sa prvenstvom prolaza. Treba napomenuti da u pojedinim slučajevima vozači motocikala sami doprinose nastanku takve nezgode, krećući se brzinama znatno većim od 50 kilometara na čas, što je opšte ograničenje brzine kretanja u naselju

Prošle godine nabavljeni su i najsavremeniji presretači motocikala, koji mogu da razviju brzinu i do 300 kilometara na čas. To im omogućava 20 moćnih „suzuki r“ motora, snage 1.000 kubika. Operativci na motociklima su „upareni“ sa kolegama na standardnim policijskim motorima. Kada dođe do zaustavljanja, „presretač“ poziva kolegu u uniformi, koji dalje preuzima evidentiranje prekršaja i pisanje kazne. Motocikli, inače, imaju samo opremu za snimanje, nema radara.

Presretači

Jedinice takozvanih „presretača“ obavljaju dužnosti od juna meseca 2008. godine.

– Stranci uglavnom nisu iznenađeni kada ih zaustavimo – kaže Slobodan Malešić, pomoćnik načelnika uprave Saobraćajne policije Malešić. – Mada, i naši vozači su se uglavnom privikli. Neki čak i ne traže da vide snimak, svesni su da su krivi. Poenta je da policija nije tu da kažnjava, već da sprečava i preventivno deluje na vozače. Ovo je samo jedan od načina da se podigne svest građana o bezbednosti i poboljša prevencija.

U zapadnim zemljama Evrope presretači na putevima postoje više decenija, gde se taj princip kontrole pokazao kao vrlo uspešan.

Najčešće kazne

Moto saobraćajci, notes najčešće vade zbog vožnje bez kaciga, bez ragistarskih oznaka, kao i zbog prekoračenja brzine. Kako su nam rekli u policiji, dešavalo se da snime vozača koji „probije“ brzinu za više od 80 kilometara na čas. U tom slučaju kazne se kreću od 100.000 dinara pa naviše, odnosno 15 dana zatvora. Ovaj prekršaj sa sobom nosi 14 kaznenih bodova, a dozvola se oduzima na osam meseci.

Autor: Nikola Nedeljković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)