Datum:

31.07.2011. 23:53

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 9838 pregleda

U Srbiji prošle godine prodato 1.000 novih motocikala. Drastično pao promet i skutera.

U Srbiji je prošle godine prodato nešto manje od 1.000 novih motocikala, a registrovano – 38.229 dvotočkaša. To je drastičan pad ako se uzme u obzir da je ovo tržište ranijih godina doživljavalo “bum” u Srbiji.

– U 2008. I 2009. Prodato je skoro duplo više motocikala nego prošle godine, a u 2011. Će rezultat biti još lošiji za uvoznike – kaže Dragan Stanković, predsednik Moto-saveza Srbije.

Uzroci pada prodaje su višestruki, smatra Slobodan Ilić, predstavnik prodaje kompanije “Jamaha platner”.

– Mi smo prodali oko 100 motocikala, što je oko 10 odsto tržišta. Razlog manje prodaje leži pre svega u preskupoj registraciji i slaboj platežnoj moći kupaca – tvrdi Ilić.

Kao primer navodi da je cena registracije motocikla od 1.300 kubika u Srbiji oko 55.000 dinara, a u Grčkoj 85-90 evra. Pri tome u Grčkoj, za razliku od Srbije, motocikl može da se vozi skoro cele godine.

Naša moto udruženja su više puta pokušavala da kod nadležnih izdejstvuju, bezuspešno, takozvanu periodičnu registraciju, jer, tvrde, nije logično da plaćaju osiguranje i dažbine za celu godinu kada ogromna većina dvotočkaša vozi samo nekoliko meseci.

– Drastično je pala i prodaja skutera i motocikala do 50 kubika, jer je država po novom Zakonu o saobraćaju propisala godišnju, umesto trajne registracije. Sa 3.500 dinara ona je porasla na 6.500 dinara godišnje – kaže Ilić.

Carina na uvoz motocikala je 5-8 odsto, PDV 18 odsto.

Sigurno je i da skoro svakodnevna stradanja vozača motocikala na drumovima znatno utiču na odluku, pre svega roditelja, da se pazari dvotočkaš. Zato se mnogo očekuje od nove organizacije auto-škola i načina sticanja vozačkih dozvola. Ceo posao oko novih pravilnika trebalo bi uskoro da bude završen, tvrde nadležni. A, novi zakon o saobraćaju, koji je predvideo, uz više kazne, i nove propise za sticanje vozačke dozvole, stupio je na snagu još 11. Decembra 2009. Godine.

U prvoj polovini 2011. nastradalo 393 vozača

Prošle godine je poginulo 89 motociklista, a pet puta više zadobilo je teže i lakše povrede.

U prvih šest meseci 2011. Godine u saobraćajnim nezgodama nastradalo je 393 vozača motocikla – poginulo je 19, 136 zadobilo teške telesne povrede, dok je 238 prošlo sa lakim povredama. U istom periodu 2011. Nastradalo je 440 vozača mopeda.

Kako je nedavno istakao Vladimir Jeftić, koordinator u Komitetu za bezbednost saobraćaja, Srbija je među prvima u Evropi po broju poginulih motociklista, iako ima mnogo manje dvotočkaša od većine evropskih zemalja.

– Kada bi italijanski vozač, kojih je registrovano 10,5 miliona, došao da se provoza po Beogradu, imao bi 26 puta veće šanse da pogine nego da je ostao u Milanu. To je zato što su kod nas motociklisti marginalizovani i o njima drugi učesnici u saobraćaju uopšte ne vode računa. U Srbiji je 45 puta veća mogućnost da u saobraćaju pogine vozač motocikla od vozača drugih vozila, a rizik da će biti teško povređen i do 90 puta!

Jevtić je podsetio da u poslednje tri godine motociklisti čine šestinu poginulih u Srbiji. Od problema koji uzrokuju saobraćajne nesreće izdvajaju se loša obuka i edukacija vozača.

U poslednjih pet godina vozači motocikla učestvovali su u 7.472 saobraćajne nezgode u kojima je poginulo 348 i povređeno 6.643 lica.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)