Datum:

20.10.2010. 12:16

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

1 komentara 20282 pregleda

U samom imenu mu piše “man”, što pojačava utisak gradskog auta. Zaključak je sledeći: ovo je BMW isključivo za gradsku vožnju posebno za sve kojima treba brz prevoz do kancelarije. A kome bi drugome trebalo ovo?

Prvo sam ga razgledao u garaži. Lep je. Podseća na koncept koji svi znamo i koji se proizvodi samo zbog brenda i neće ga još dugo gurati, nešto kao Citroen C-Cacuts. Genijalci u BMW-u su se malo poigrali sa izgledom jer znamo koliko je teško napraviti nešto veliko od nečeg ovako malog. Ne treba da se preterano približavamo ili da pritiskamo +- dugme na tastaturi da bismo mu videli mere. Unutra je stajala sexy Barbika u prirodnoj veličini, ali nije nešto bila interesantna za posmatranje zbog sveg sjaja opreme unutar automobila koja izgleda malo vanzemaljski.

Mini Countryman Cooper S

Cena: 30 000 EUR
Zapremina motora: 1598 cm3
Snaga motora: 130 kW/184 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1405 kg
Dužina: 4110 mm
Visina: 1561 mm
Širina: 1789 mm

Obrtni momenat: 260 Nm/1700
Menjač: Automatski – 6 brzina
Maksimalna brzina: 205 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 8.3 s
Gume i felne: 205/55R17

Potrošnja
U gradu: 10.3/100 km
Na otvorenom: 6.2/100 km
Kombinovano: 7.7/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (6), stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne, podesivi volan.

Zadnja strana

Svojim novim dizajnom BMW predstavlja prvu seriju Mini-a, Countryman, kao tešku artiljeriju koja dolazi iz nove škole dizajna. Na prvi pogled, naravno, ništa posebno; kao Mini, samo veći, ali baš je u tome čar ako se setim (veoma lošeg) pokušaja sa uveličanom Barbikom. U Countryman-u nema ništa čudno, što je i najbolja stvar. Interesantno je zapaziti sitne detalje koji vam skreću pažnju sa ravne površine. Ovakav je ogromni znak sa zadnje strane, koji ujedno otvara i prtljažnik, zatamnjeni blatobran koji daje utisak visine i tananosti i tako dalje. BMW se takođe brine i o britanskoj tradiciji jer iz starog Mini-a nije nastao samo Clubman već i Countryman. Originalna verzija Clubman-a koji se proizvodio od 1969. do 1980. imao je zaobljenu prednjicu. Stari Mini Countryman je mnogo delovao kao auto za ljude sa ruralnih delova. Barem je tako izgledao.

Neki tvrde da će Countryman razbiti „Miniku“ ili makar njegovu verziju u liku Clubman-a. Mislim da baš i neće. Clubman je kompletno drugačiji koncept. Ovo je jedan muževan auto, ili barem mnogo manje ženski neki običan Mini. O praktičnosti ne mogu mnogo da kažem. Zadnje sedište podseća na spasilačku kapsulu u kojoj možete preživeti do 70 minuta. Gepek mu je nešto veći, ali nekako drugačiji, u Burberry stilu. Countryman je ipak ženski auto. Nije slučajno što u imenu stoji „man“. Istraživanje Mercedes-a za novi SLK je dokazalo da žene ne vole da kupuju ženske automobile. Countryman je toliko ženski da samo slepac ne može to da vidi sa sve onom šminkom i histeričnom sirenom.

A deluje prostrano

Vidi se da BMW uspehom ispraća nemoguće, marku i posebnu liniju sa samo jednim modelom. Countryman još nije dostigao punu veličinu, ali ima već dimenzije klasičnog automobila, skoro kao jedan Golf (malo kraći, ali viši). Na kraju krajeva, i unutra nema ništa manje mesta nego kod jednog kompaktnog auta. Ko prvi put sedne i Mini-a začudiće se koliko malo mesta ima pozadi, iako je već čitao nešto o njemu. Čak i ako ste već radili gomilu testova kao ja, opet ćete se iznenaditi. Poslednji put sam se zapanjio, suženošću prostora u ovom vozilu, na „Innovation Day“-u u Minhenu, iako sam seo u Clubman. U Countryman staje nekoliko njih od po stotinak kila, ali na uštrb prtljažnika (350 litara), što i nije toliko bitno. Znači skroz ženski auto.

Toliko o spoljnom izgledu, jer bih mogao još tri dana da pišem o tome. Pošto je bilo lepo vreme za vožnju motorom, zamolio sam kolegu da preuzme auto na dan-dva. Mogu i kasnije da ga pitam kako je bilo vozite se Countryman-om. Nije hteo da sudi po spoljnom izgledu automobila. Kada se vratio, pitao sam ga za mišljenje. Duže vreme sam mu izvlačio odgovor iz usta i posle dugo suzdržavanja samo je rekao: SRANJE JE!

Pa ako je sranje, onda je sranje. Šta sad da radim. Ja ga još nisam vozio. U petak sam odlučio da okušam sreću i sednem u Countryman-a. Zaboravih da kažem da je kolega ozvučenje prebacio na fabrička podešavanja, čisto da vidi koliko će mi se svideti. To je njegov smisao za humor. Sa tim fabričkim podešavanjima imate osećaj kao da vam je neko nabio veliki perjani jastuk na glavu i pored ušiju vam prdnuo ogromni nosorog. Na sreću iDrive Mini verzija u Countryman-u se lako podešava pa sam se brzo snašao. Samo treba bas malo stišati (na -10) i dobija se zadovoljavajući zvuk. U koliko biste želeli malo prirodniji zvuk trebalo bi da stišate do -15, ali na žalost može da se stiša samo do -10. Za mene je i ovo bilo sasvim dobro. Sa -10 basom i ozvučenjem koje košta oko 900 evra.

Sa vozačevog sedišta... mnogo toga je ovde...

Unutrašnji dizajn je u mnogome sličan sa Mini-em. Dizajneri su uspeli da lepo uklope sve u prednjem delu. Potpuno isti volan kao i obrtometar iznad njega, na sredini je isti onaj točak sa kojeg ponovo ne možemo ništa da pročitamo, ali barem su ispod obrtometra stavili mali displej koji pokazuje brzinu. Dizajn je ovde stara škola i zaista ne pokazuje ništa novo kao što ni moj deda ne može u svojim godinama ništa novo da pokaže.

Sedišta su lepa i udobna (kožna navlaka 1.900 evra) i prednji naslon za lakat (180 evra) koji posebno zgodan ako ide u paketu sa Steptronic automatskim menjačem (1.700 evra). Grafika navigacije je lepo urađena (2.000 evra) i bilo bi očigledno da ogromni touch-screen ekran kotroliše sve u autu, ali na žalost nije tako. Za to je zadužen Mini iDrive uređaj koji nije loš, ali mogao bi biti i bolji. Svi vole šiber. Ja i ne baš toliko, naročito u koliko ne mogu da vidim kroz njega kako treba. Kada gledate kroz njega vidite sve dugine boje, a i leti zna da vam zapeče teme glave jer ne štiti baš najbolje.

Ostala je još lepo urađena, ali loše iskorištena hromirana Mini kontrolna tabla na kojoj imamo i električne podizače stakala. Lepo, ali bez lupe teško ćete je naći. Čak nema ni automatsko otvaranje/zatvaranje prozora već dugme moramo do kraja da držimo. Ko se do sada nije upoznao sa Mini-em trebalo bi da barem zna da čita piktograme kako bi znao koje je prednje, a koje zadnje staklo.

Ovaj Countryman pomalo vuče i na SUV jer je malo izdignut i ima pogon na 4 točka, ali samo toliko. Za jednog Mini-a je visok, čak viši od „Fokus“-a, ali iz njega nismo mogli ni da vidimo preko krova jedne „Vektre“. Moguće da će od njega napraviti još veći model pa da barem normalno podseća na SUV, ali neće to još skoro. Mada, verovatno će i u njemu biti ovako loša vidljivost kroz zadnje staklo i zahtevaće od vas da ugradite jedan pristojan parking senzor.

Zadnja sedišta

Na putu je tek sranje. Ali baš sranje! Prvo zvuk: toliko se trese kod svake neravnine da to nije normalno, a čuje se kao da sam upravo izmasakrirao sve žabe u okolini. Čak i odskače. Ali ne kao kada seizmolozi počnu da primećuju da će se na Kamčatki dogoditi zemljotres, ne. On je sam za sebe prirodna katastrofa, da ne pominjem osećaj kada vidite da vam u krivini prednji točak odskače 10-20cm od zemlje! Efekat zemljotresa imate na samo jer u krivin točak ide kud’ mu volja, već to radi i kada ste na pravcu. Već sam i kolegi rekao da sam hteo da naslov ovog članka bute „Jusein Bolt + gumene čizme = ?“. Posle jednog vremena sam shvatio da sam pogrešio u vezi sa ovim čizmama. Ovo više podseća na Juseina u onim teškim holandskim klompama.

Točkovi su mu veliki i poprilično teški. 18 cola, ali deluju kao da su 23. Koštaju dodatnih 1.300 evra, ali auto dosta dobro deluje sa njima. U koliko, ne daj Bože, ne skinete nogu na vreme sa gasa pri skretanju, postoji dobra šansa da skrenete za 90 stepeni. Obavezno volan morate držati sa obe ruke jer mu se desi da se odjednom pomeri i počne još jače da se trese nego do tada. Za jedan ženski auto, ipak je za muškarce koji koriste ženski parfem jer tvrde da se to ženama sviđa.

Osovina mu je dobra u koliko BMW planira da se ovime predstavi na WRC-u, ali bi mu trebali lakši točkovi kod kojih komad košta više nego ceo ovaj auto. Prodrive već od 2009. radi na Countryman WRC-u koji bi se takmičio sa Citroenom sa istim motorom. Citroen, i Sebastijan Leb prvenstveno, izgleda da su udareni u glavu, ali verovatno su oni to lepo proračunali i dobro će izgledati na naslovnim stranama.

Jedino što valja... 4X4

Pogon na 4 točka košta oko 2.000 evra što kod automobila od 30.000 evra i nije nešto. Ne možete da zamislite sebe da se zaglavite negde gde Countryman ne bi mogao da vas izvuče. Moguće da ovo kažem jer sam pogon na 4 točka probao sa zimskim gumama, ali svakako ovaj auto kida kada mu se uključi 4X4. Dakle, ako za Mini Coope dodate još 2.000 evra za 4X4, dobijate Countryman.

Sa 184 konja, 1.6 benzinac će se sigurno proizvoditi narednih godina. Dobro radi, lepo se čuje, a potrošnja u gradu mu je oko 11 litara. Malo čudno, ali stvarno je tako, koliko god se BMW trudio da radi na ekonomičnoj potrošnji goriva.

Početna cena ovog auta je 30.000 evra. Sa dodacima, koje sam većinom nabrojao, košta oko 45.000 evra. Nije loše, ali ima toliko automobila koji su mnogo bolji od ovog po istoj ceni. Pogledajte samo BMW 320i. Sa 320-kom možete neverovatno udobno da se vozite, ali sa time nemate jedno. Ljudi ne blenu u vas kao da su videli duha.

Autor: Winkler Róbert

1 komentar
  1. miodrag

    Tih, neupadljiv, ne proklizava ne trosi najvise se voli……

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)