Datum:

14.10.2016. 22:16

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Mercedesova univerzalna radna mašina zvana Unimog, ugledala je svetlost dana 9. oktobra 1946. godine, kada je kompletiran prvi prototip ovog vozila.

Prvi Unimog uopšte nije ličio na vozilo koje će u narednim decenijama, pa sve do danas imati karakterističnu, prepoznatljivu kabinu. Tačnije, nije ni imao kabinu.

Bila je to šasija sa instaliranim motorom bez haube, volanom, vozačkim sedištem, i zadnjom platformom koja je služila za prevoz drvne građe po nepristupačnim šumskim putevima.

Jedan od razloga za ovaj “spartanski” izgled kamiona bila je posleratna oskudica, s obzirom da je vozilo kompletirano samo godinu dana nakon okončanja borbenih dejstava u Nemačkoj.

Iza projekta je stajao Albert Fridrih, koji je započeo rad na kamionu još u oktobru 1944. Nakon kapitulacije Nemačke, Fridrih je u septembru 1945. izložio projektne crteže novim direktorima, ali oni u početku nisu pokazali mnogo interesovanja za proizvodnju.

Ipak, čelnici su na kraju popustili, pa je odobrena proizvodnja i testiranje 10 prototipova.

Rukovođenje projektom preuzeo je Hajnrih Robler. On je ponudio novi dizajn, koji će se, kako se ispostavilo, održati narednih 70 godina i koristiti u serijama U 4023/U 5023. Godinu dana kasnije, Unimog je ušao u serijsku proizvodnju.

Za pogon je najpre korišćen dizel motor sa svega 25 ks, a maksimalna brzina vozila iznosila je 50 km/h.

Do danas, u raznim varijantama, izrađeno je više od 400.000 primeraka.

Inače, naziv Unimog prvi put je upotrebljen u martu 1946, a smislio ga je Hans Zabel koji je od početka bio uključen u projekat. Ime predstavlja skraćenicu od Universal-Motor-Gerat (univerzalno primenjiva motorizovana mašina).

I zaista, Unimog će u decenijama koje će uslediti biti korišćen za najrazličitije moguće namene, od traktora, preko kamiona koji služi za vuču drugih vozila, pa čak i onih šinskih, do modifikovanih vatrogasnih i vozila koja se koriste na najnepristupačnijim terenima i u najtežim vremenskim uslovima.

144509910857fe335ed136b996828101_v4_big

30125690557fe335eb0866399281543_v4_big

75253319857fe335e89332458484987_v4_big

111818152657fe335e64ef3799183514_v4_big

188240355557fe335e33f56646454090_v4_big

147403693657fe335e122d5610327337_v4_big

162545015657fe335de7265031861059_v4_big

46842001357fe335dc45f6771816546_v4_big

29129505957fe335da2286993274003_v4_big

48372401957fe335d76e89374107948_v4_big

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)