Datum:

06.11.2014. 10:50

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 25843 pregleda

Mercedes je predstavio koncept malog krosovera G-Code koji za pogon koristi vodonik i električnu energiju. Automobil će imati premijeru krajem novembra, na auto-salonu u Los Anđelesu, a nemački proizvođač za sada nema u planu serijsku verziju.

Koncept G-Code svedoči o tome da u Mercedesu ipak razmišljaju i o manjim modelima koji bi u gami zauzeli poziciju ispod aktuelne porodice kompaktnih vozila sa prednjim pogonom.

Automobil je dugačak 4.100 mm, širok 1.900 mm, a visok 1.500 mm, i u poređenju sa trenutno najmanjim Mercedesovim krosoverom, modelom GLA, kraći je za 32 cm.

Ako bi se Mercedes nekim slučajem ipak odlučio za serijsku proizvodnju ovog vozila, produkcijska verzija kocepta G-Code bila bi na tržištu rival budućem najmanjem Audijevom krosoveru, Q1, koji je najavljen za 2016.

G-Code karakterišu izrazito zaobljene linije, kao rezultat saradnje dva Mercedesova dizajnerska studija – nemačkog i kineskog.

Automobil ima minimalne prepuste karoserije iza točkova, čime je dobijen veći korisni prostor za smeštaj putnika u kabini.

Prednji deo vozila je oštro zasečen, sa dominantnom maskom hladnjaka i LED farovima u obliku stilizovanog slova G.

Na zadnjem delu ističu se LED stop svetla koja su vizuelno međusobno povezana uskom svetlosnom trakom.
Zbog relativno male dužine vozila, dizajneri su odlučili da skrate zadnji par vrata i da im obrnu smer otvaranja.

Na taj način, putnicima koji sede pozadi omogućen je lakši pristup kabini.

Ako se pitate gde su spoljni retrovizori, odgovor je – nema ih. Ili bar ne u onom klasičnom smislu.

Umesto standardnih ogledala tu su dve male kamere na A stubovima okrenute pozadi, čija se slika reprodukuje na centralno postavljeni displej instrument table.

Karoserija sadrži još jedno futurističko rešenje – boju koja ujedno služi kao solarni panel pomoću kojeg automobil dobija električnu energiju po sunčanom vremenu.

Osim iz sunčevog zračenja, spoljašnjost vozila u stanju je da generiše i elektrostatičku energiju koja nastaje prilikom kretanja vozila kada vazduh struji preko karoserije.

Koliko su tvorci ovog automobila vodili računa o energetskoj efikasnosti, govori podatak da je u automobil ugrađeno takozvano “power-on-the-move” oslanjanje, koje pretvara energiju kretanja amortizera i opruga u električnu energiju.

Unutrašnjost koncepta otkriva nova neobična rešenja, poput širokog, centralno postavljenog displeja, umesto klasičnih instrumenata ispred vozača, dok je upravljač koji se sastoji od dve vertikalne ručice zamenio standardni okrugli volan.

U kabini ima mesta za 4 putnika, a svaki od njih ima sopstveno, sportski oblikovano sedište, sa specijalnim sigurnosnim pojasevima koji se vezuju u 4 tačke.

Detalji o pogonskom sistemu nisu saopšteni, ali je Mercedes otkrio da je u pitanju hibridni motor koji se sastoji od turbo-punjene jedinice na vodonik (pokreće prednju osovinu) i elektromotora koji snagu šalje na zadnju osovinu, tako da G-Code ima pogon na sva 4 točka.

Iako Mercedes tvrdi da će G-Code ostati samo na nivou koncepta, nema sumnje da kompaniju interesuju reakcije stručne javnosti i ljubitelja ove marke, pa je moguće da dizajnerska studija posluži kao osnova za neki novi model u budućnosti.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)