Datum:

17.09.2019. 9:11

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Borba za očuvanje životne sredine u automobilskoj industriji se zahuktava. To znači da svaki proizvođač mora da se na vreme priključi trci u izrdai hibridnih i električnih automobila jer bi svaki zaostatak mogao isuviše skupšo da košta.

Ni moćni “Mercedes” nije izuzetak. Naprotiv, “Mercedes kars” odeljenje nastavlja sa razvojem svojih “plag-in” hibridnih modela pod oznakom “EQ Power”. Tako danas model “A 250 e” (kombinovana potrošnja goriva 1.5-1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 34-33 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.0-14.8 kWh/100 km), model “A 250 e limuzina” (kombinovana potrošnja goriva 1.4l/100 km, kombinovana CO2 emisija 33-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 14.8 -14.7 kWh/100 km) i model “B 250 e” (kombinovana potrošnja goriva 1.6-1.4l/100 km, kombinovana CO2 emisija 36-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.4-14.7 kWh/100 km) u segmentu kompaktnih vozila imaju svoju premijeru hibridnog pogona treće generacije.

Uvođenje na tržište ovih modela će biti obaveljeno krajem ove i početkom naredne godine. Velika komapnija je sebi kao cilj postavila da proširi svoj portfolio “plag-in” hibridnih vozila na 20 modela do 2020.

Za nova kompaktna vozila sa “EQ Power” pogonom, doživljaj vožnje i pogodnost upotrebe električnog pogona su u prvom planu. Najbolji pokazatelj su sledeći izuzetni detalji:Čisto električni domet od 70-75 km (NEDC), zatim snaga elektro motora (“e-mašine”) 75 kW, tu je i snaga kompletnog sistema 160 kW dok je obrtni moment kompletnog sistema 450 Nm.Maksimalna brzina je 40 km/č (čisto električni pogon) odnosno 235 km/č . Ubrzanje od 0-100 km/č je 6.6 sekundi (A-Klasa limuzina).

Vozila koja pripadaju “Mercedesovoj” gami kompaktnih vozila poseduju poprečno postavljen SUS motor. Kompaktni hibridni pogon je razvijen sa ciljem usklađivanja sa “8G-DCT” menjačem sa dve spojnice i pogon je izveden na istim principima kao i kod modela sa podužno postavljenim SUS motorom. U pitanju je koncept stalno pobuđenog sinhronog motora sa unutrašnjim rotorom. Stator je integrisan u kućište pogona, dok je vlažna spojnica visokog stepena efikasnosti integrisana sa rotorom “e-motora”. Hlađenje rotora i statora je u skladu sa potrebama i omogućava korišćenje maksimalne snage i obrtnog momenta motora bez ikakvih problema.

Po prvi put na “Mercedesovim” vozilima, SUS motor se startuje direktno “e-motorom” jer ovi kompaktni hybridi ne poseduju zasebni 12 voltni starter.

Litijum-jonska baterija ukupnog kapaciteta od oko 15.6 kWh se koristi za skladištenje neophodne količine električne energije. Baterija se može dopuniti i preko spoljašnjeg izvora energije. Modeli “A 250 e” i “B 250 e” se mogu dopuniti pomoću punjača koji isporučuju naizmeničnu (AC) ili jednosmernu (DC) struju. Odgovarajući priključak se nalazi na desnom boku vozila. Ovo znači da je moguće napuniti ove kompaktne modele korištenjem “Wallbox” punjača snagom od 7.4 kW pomoću naizmenične struje (AC) za oko 1 h 45 min za punjenje od 10-100 procenata (napunjenosti) SoC (“Status of Charge”).

Kada je u pitanju punjenje jednosmernom strujom (DC) baterija se može napuniti za svega 25 minuta od 10 – 80 procenata SoC.

Baterije za ove modele proizvodi kompanija “Deutsche ACCUMOTIVE” koja je u vlasništvu “Dajmler” kompanije. Težina visoko voltne baterije iznosi oko 150 kg.

Inovativni itzduvni sistem je omogućen jedinstvenim načinom iskorišćenja slobodnog prostora.Umesto da se izduvni sistem pruža nazad do kraja vozila, on se završava na sredini vozila ispod poda , sa zadnjim izduvnim loncem pozicioniranim u tunelu menjačkog prenosnika. Integracija rezervoara goriva u prostor za ugradnju zadnje osovine omogućila je dovoljno prostora za ugradnju visoko voltne baterije ispod zadnjih sedišta. Zahvaljujući ovakvom dizajnu prtljažni prostor je umanjen u minimalnoj meri kod modela “A 250 e” i “B 250 e” u poređenju sa modelima koji nemaju hibridni pogon.

Budući da ova vozila koriste treću generaciju plag-in hibridnog pogona, dostupne su im i sve funkcije treće generacije. Ovo uključuje pogotovo inteligentu strategiju rada zasnovanu na ruti kretanja, koja uzima u obzir faktore kao što su navigacioni podaci, ograničenja brzine kretanja i samu rutu. Strategija rada takođe uzima u obzir i planiranu rutu kretanja i postavlja kao prioritetan režim električnog pogona za najpovoljnije delove rute.

Uvođenjem sistema “MBUX” (“Mercedes-Benz User Experience”) raniji radni režimi “EQ Power” modela plag-in pogona su postali programi vožnje. To znači da je svaki “Mercedes” “plagin” hibrid sa “MBUX” opremljen novim programima vožnje “Elektrik” i “Bateri level”. Ovaj način označavanja će se koristiti počev od ovih kompaktnih modela pa ubuduće. Maksimalne e-performanse se mogu doživeti u programu vožnje “Electric”. SUS motor ne radi dok vozač ne pritisne pedalu gasa do “daske” (“kickdown”). U okviru programa”Electric” snaga rekuperacije energije se može odabrati preko papučica na upravljaču. Papučice omogućavaju izbor između pet postavljenih nivoa rekuperacije (DAUTO, D+, D, D- i D- -).

“Komfort”, “EKO” i “Sport” programi vožnje su takođe dostupni. U skladu sa zahtevima vozaču je omogućeno da da prioritet vožnji na električni pogon, ili da postavi fokus na dinamičnost u vožnji kombinovanim radom pogona ili da preferira SUS motor kako bi se uštedelo na električnom dometu.

Ključna komforna funkcija je tzv. pretklimatizacija kabine (“pre-entry climate control”) pre startovanja vozila, budući da modeli “A 250 e” i “B 250 e” poseduju električni kompresor klimatizacionog sistema. Pretklimatizacija prostora se takođe može komforno aktivirati i putem “smartphona”.

Zahvaljujući “MBUX” sistemu vozač ima podršku u pretrazi stanica za punjenje pa vozač može dobiti pristup mreži punjača širom sveta u okviru koje posluje više od 300 različitih operatera samo u Evropi (opštine, parkinzi, autoputevi, shopping centri”).

Sledeći član “EQ Power” porodice biće “GLE” – sa čisto električnim dometom od oko 100 km.

Izvor: Novosti 

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)