Datum:

02.07.2012. 19:14

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 5885 pregleda

Ulja, filteri, gumena creva, gume… sve su to delovi koji imaju svoj vek trajanja. Nažalost, mnogi vozači ove delove ne menjaju godinama ne znajući da one vremenom postaju neupotrebljive, čak i opasne.

Čak i ako automobil stoji na parkingu ili u garaži, njegovo vreme polako prolazi. Mnoge komponente pod uticajem sunca, kiše, hladnoće i intenzivne upotrebe ubrzano stare. Primera radi, zupčasti kaiš možda „na oko“ izgleda solidno ali će, ako se ne zameni u propisanom intervalu pući i napraviti veoma skup kvar. Zato treba poštovati savete proizvođača i komponente menjati prema njihovoj preporuci.

Protivpožarni aparat

 Svake dve godine treba obavezno proveriti i po potrebi dopuniti aparat za gašenje požara. Naime, nakon dužeg vremena dolazi do zgrušavanja praha za gašenje požara, kao i nestanka gasa pod pritiskom. Na ovaj način, aparat postaje neupotrebljiv i treba ga dopuniti ili zameniti.

Rashladna tečnost (antifriz)

Antifriz u sebi sadrži aditive koji zaustavljaju zaleđivanje, a tu su i veoma bitni hemijski dodaci koji sprečavaju nastanak korozije u hladnjaku. Vremenom, oni gube svojstva pa, ako ne želite da hladnjak procuri, treba zameniti tečnost. Po savetu proizvođača, to treba raditi na dve do šest godina.

Motorno ulje

Ovde ne treba puno objašnjenja – vremenom ulje gubi na viskoznosti, a njegovi aditivi gube funkciju. Ovaj proces znatno ubrzava loše gorivo, ostaci sagorevanja, voda, čestice čađi i ostale nečistoće. Zato, u našim uslovima ulje treba menjati na svakih godinu dana, bez obzira na pređenu kilometražu.

Kočiono ulje

Vremenom kočiona tečnost abosrbuje vodu, to je razgrađuje, pa dolazi do sniženja njene tačke ključanja. Na ovaj način dolazi do stvaranja mehurića u tečnosti koji umanjuju kočionu silu, pa tada ulje treba zameniti. U svakom slučaju na svake dve godine ga treba kontrolisati i menjati, po potrebi.

Komplet za prvu pomoć

Ni komplet za prvu pomoć nije imun na starenje. Naprotiv, na uputstvu paketa prve pomoći jasno je obeležen rok nakon kojeg komponente prestaju da budu sterilne. Osim što takva prva pomoć više nikom ne može pomoći, možete platiti i kaznu.

Rashladni gas – freon

Da bi klima-uređaj kvalitetno radio, mora se vremenom proveravati. Tu pre svega mislimo na rashladni gas, opšteg naziva freon, jer kada on izgubi svojstva umanjuje se kapacitet hlađenje klima-uređaja. Svake tri godine provera, i po potrebi, dopuna u servisu.

Set za reparaciju pneumatika

Zaptivač koji kompresor raspršuje i na taj način popravlja pneumatik ima svoj životni vek. Kada izgubi svoja svojstva više neće biti u stanju da popravi oštećenu gumu. Rok trajanja je odštampan na pakovanju.

Vazdušni jastuk

U slučaju sudara može vam spasiti život. Ipak, što je stariji slabi i udarna moć rezervoara sa gasom koji služi da ga napumpa. Zamena je jako skupa, a na starijim automobilima ponekad i neisplativa. U modernim automobilima rok trajanja je neograničen, kod starijih je 10, najviše 15 godina.

Zupčasti kaiš

Vremenom se zupci izližu, a po površini počnu da se stvaraju mikropukotine. U slučaju pucanja zupčastog kaiša može nastati veoma skup kvar na motoru. Rok trajanja propisuje proizvođač, zavisno od kilometraže i tipa motora – od tri do čak 10 godina.

Autor: M. Jovanović, Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)