Datum:

26.06.2017. 16:29

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Naš je cilj da stvorimo automobil koji je zabavan za vožnju, kažu u fabrici u Hirošima u kojoj se prave automobili koji nikog ne ostavljaju ravnodušnima – “mazde”. Naravno, ovi automobili moraju da ispunjavaju i najviše tehnolološke standarde, da budu bezbedni (podrazumeva se svih pet zvezdica na kreš testovima), ekonomični, naravno, krcati najsavremenijom tehnologijom i sistemima za asistenciju vozaču.

Upravo je sve navedeno opravdala nova “mazda 3 sport” sa petora vrata (hečbek), koju smo imali na testu “Novosti”. Atraktivna, sa već legendarnom “Skajaktiv tehnologijom” (spoj motora, vešanja, menjača,aerodinamike zadužen za maksimalne performanse uz minimalni utrošak energije) dizajnirana u skladu sa japanskom tradicijom “Kodo – duša pokreta”, ova “trojka” je, baš kao i ceo brend, duboko zagazio ka premijum klasi.

Model koji smo vozili dolazi u sjajnom paketu opreme “atrakšn” (narodski rečeno nema šta nema) i sa novim, dizel agregatom od 1,5 litara, koji razvija 105 KS. Moramo priznati da smo bili pomalo iznenađeni odlukom “mazde” da uopšte ugrađuje dizelaše, s obzirom na to da su njeni benzinci već stekli slavu kao šampioni ekonomičnosti i kao vozila koja čuvaju planetu (zbog izuzetno niske emisije štetnih gasova).

Dizel motori baš i nisu ljubimci ekologa, ali ovaj “Mazdin” agregat je toliko mali potrošač da bi mu i oni oprostili nešto štetnije gasove koje proizvode dizelaši u odnosu na benzinske motore. Na našem testu, potrošnja je, bez obzira na to što smo više od tri četvrtine testa vozili prenatrpanim ulicama Beograda, bila tek nešto više od četiri litra na 100 pređenih kilometara.

Drugim rečima, neznatno više od fabričkih podataka, koji sigurno nisu testirali vozilo za vreme završnih radova na Slaviji (fontana, kružni tok) i početka radova u Ruzveltovoj ulici – što je sa nama bio slučaj. S obzirom na to da se ovog leta tek očekuju nove rekonstrukcije ulica u Beogradu, “mazda” je pravi izbor.

Za sasvim solidne performanse i nisku potrošnju zaslužni su, kažu, šestostepen manuelni menjač i sjajni start-stop sistem. Kada je reč o otvorenom putu, potrošnju je moguće spustiti i ispod četiri litara na 100 kilometara. Uz ovaj podatak, najbitnija činjenica svima koji imaju razvijenu ekološku svetst, je i da emisija CO2 iznosi svega 99 grama po pređenom kilometru.


Podaci

  • 1.461 mm je visina “rapida”
  • 2.700 mm je međuosovinsko rastojanje
  • 4.475 mm je dužina
  • 1.795 mm je širina
  • 1.450 mm je visina
  • 364 litara je zapremina prtljažnika

To je sjajan rezultat koji pokazuje da je ergela od 105 “konja” dovoljna za 1,3 tone težak automobil. Obrtni moment od 270 nm garantuje dobovoljno snage za bezbedna preticanja. Mesta (međuosovinsko rastojanje 2.700 mm) na dugim putovanjima ima sasvim dovoljno za četvoro odraslih putnika, a i peti može udobno da se smesti na nešto kraćim relacijama.

Putnicima je u ovom paketu opreme na raspolaganju sjajna automatska klima, izuzetan audio-sistem, a šoferu upozorenja na vozila koja dolaze iz mrtvog ugla i neverovatno precizan i lak za upotrebu navigacioni sistem. Takođe, i osnovni paket “mazde 3” sadrži sve što je neophodno u modernom automobilu.

“Mazda 3” sa petoro vrata “sport” (hečbek), iako opterećena carinom (pravi se u Japanu), i cenom je konkurentna u svojoj klasi na našem tržištu. Početna cena je 15.790 evra (i ovaj osnovni model ima sjajan paket opreme), dok je testirani model nešto skuplji – 21.890 evra. Treba napomenuti i da je najeftiniji dizelaš (1,5 motor sa testa) i sa paketom opreme “čelendž” (drugi po redu) – 19.890 evra.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)