Datum:

16.12.2016. 22:27

Autor:

Ina

Oznake:

, , , , , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Jedno od najčešćih i najvažnijih pitanja koje sebi postavljaju prevoznici u privredi je kako postići najbolje performanse u operativi i najveću efikasnost u privređivanju. Laren Kolantonio, direktor “Gudjira” za tehnologiju privrednih pneumatika u regiji EMEA, naglašava da je za to od ključne važnosti pravilan izbor pneumatika.

– Pri izboru novih pneumatika, morate imati u vidu za koju vrstu transporta će se koristiti i na koje osovine će biti montirani, a takođe su važne dimenzije, indeks brzine i indeks nosivosti. Od kada je uvedena EU oznaka za pneumatike, već na prvi pogled možete da ocenite efikasnost nekog pneumatika u pogledu potrošnje goriva i priznanja na mokroj podlozi, kao i nivo spoljašnje buke pneumatika pri kotrljanju – kaže Kolantonio.

Jedno od najčešćih i najvažnijih pitanja koje sebi postavljaju prevoznici u privredi je kako postići najbolje performanse u operativi i najveću efikasnost u privređivanju. Laren Kolantonio, direktor “Gudjira” za tehnologiju privrednih pneumatika u regiji EMEA, naglašava da je za to od ključne važnosti pravilan izbor pneumatika.

– Pri izboru novih pneumatika, morate imati u vidu za koju vrstu transporta će se koristiti i na koje osovine će biti montirani, a takođe su važne dimenzije, indeks brzine i indeks nosivosti. Od kada je uvedena EU oznaka za pneumatike, već na prvi pogled možete da ocenite efikasnost nekog pneumatika u pogledu potrošnje goriva i priznanja na mokroj podlozi, kao i nivo spoljašnje buke pneumatika pri kotrljanju – kaže Kolantonio.

Vozila koja se koriste za internacionalni prevoz uglavnom putuju većom brzinom po auto-putevima, zato su za njih najisplativiji pneumatici oni koji najefikasnije iskorišćavaju gorivo. Drugim rečima – pneumatici sa malim otporom kotrljanja. Vozila za regionalni prevoz putuju sporije, većinom po krivudavim gradskim i međugradskim putevima, na kojima moraju često da se zaustavljaju i ponovo kreću. Izbor odgovarajuće vrste pneumatika je i te kako važan jer bi, u regionalnom prevozu, pneumatici koji omogućavaju manju potrošnju goriva imali veće habanje, a ušteda goriva bi bila zanemarljiva zbog vrlo specifične gradske vožnje. Pneumatici koji omogućavaju veći broj pređenih kilometara bi, u prevozu na duge relacije, imali povećanu potrošnju goriva koju veća kilometraža ne bi mogla da kompenzira.

Ako istim vozilom vršite kako regionalni tako i međunarodni prevoz, poželjne su uravnotežene performanse pneumatika. Radi se o pneumaticima opštih performansi koji imaju relativno mali otpor kotrljanja, a istovremeno omogućavaju veliki broj pređenih kilometara. Takva je, na primer, “Danlopova” serija teretnih pneumatika za vožnju.

Zima

Kad birate pneumatike, vrlo je važno da imate na umu i vožnju u zimskim uslovima da biste izbegli neprijatnosti na putu. Većina teretnih pneumatika nosi oznaku M+S, koja pokazuje da su primereni za blato i sneg, ali to često nije dovoljno. Tačno je da bolje prianjaju na podlogu nego pneumatici bez oznake M+S, ali se na zasneženim putevima ponašaju znatno lošije od pneumatika sa oznakom 3PMSF (simbol snežne pahuljice na alpskom vrhu).

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)