Datum:

14.04.2011. 19:11

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 43618 pregleda

Ako ste glavni, možete da vozite šta god poželite. Doduše, tako je makar u teoriji. Najpoznatiji diktatori u istoriji su se držali oprobanih recepata, ne ulazeći u bilo kakve rizike. Naravno, postoje izuzeci. Tako je poslednji iranski vladar, nakon što je video sliku Maseratija 35oo GT, došao do zaključka da on zaslužuje nešto još bolje. Rezultat je – Maserati 5000 GT, najverovatnije najlepši Maserati svih vremena.

Rajhmaršal Herman Gering je učinio sličnu stvar sa Mercedes-Benzom, po čijoj direkciji je napravljen 540 K Spezial Roadster. Nadimak mu je bio ”Plava guska”, a završio je u 101. vazdušnoj diviziji američke vojske. Ovaj sivo-plavi dvosed je prodat na aukciji za 2.167 dolara, kao ”polovna zaostavština vlade”.  U današnje vreme bi verovatno bio prodat za značajno veću cenu, obzirom da svoju jedinstvenost, ali i burnu istoriju. Svi znamo kako takvi automobili prolaze na aukcijama.

Generalno, ovi ljudi su preferirali da sede pozadi u prestižnim automobilima, te da imaju mnogo prostora za noge i sa dovoljno debelim staklima i karoserijom, kako bi bili sigurni da niko od njihovih ”obožavalaca” neće pokušati da njihovo mesto na političkoj sceni ustupi nekom drugom. U prevodu, kako bi bili sigurni da ih niko neće ubiti.

Rolls-Royce Silver Ghost ~ Lenjin

Rolls-Royce Silver Ghost

Vladimir Ilič Uljanov, svima poznatiji kao Lenjin, iako osnivač ruske motorne industrije, gajio je strast ka engleskim automobilima. Nevoljan da dozvoli socijalističkim principima da stanu na put ličnim interesima, naručio je ni manje ni više nego 9 Rolls-Royceva, od koji je jedan imao čak i gusenice, kako bi mogao da se koristi u snežnoj sezoni.

 

Zil Zis 110 ~ Staljin

Zil Zis 110

Lenjinov naslednik, pak, video je političku vrednost u limuzini domaće proizvodnje, pa je u fabrici u Lenjingradu (današnjem Sankt Petersburgu) maltene iskopirao neke od velikih Buick-a i Packard-a koji su u to vreme bili aktuelni. Kada se Zil i Zis proizvodnja preselila u Moskvu, imao je svoje sopstvene teško oklopljeno vozilo koje je bilo teško oko 7,5 tona.

 

Mercedes-Benz 770K ”Grosser” ~ Hitler, Hirohito

Mercedes-Benz 770K ''Grosser''

Manje-više se za svaki preživeli Mercedesov ”Grosser” tvrdi da je upravo Hitlerov, a on je zaista bio veliki ljubitelj ovih automobila. Prvi je naručio 1924. godine, kasnije zahtevajući da se podovi podignu za oko 12 centimetara, kako bi on na taj način izgledao viši rastom. Sa debelim staklom otpornim na metke, ovo vozilo je težilo oko 4 tone.

Mercedes-Benz 770K '‘Grosser’'

Hitlerov ratni saveznik, japanski car Hirohito, takođe je bio pasionirani obožavalac ”Grosser”-a. U nedostatku domaćeg proizvođača koji bi bio u stanju da napravi nešto makar nalik na nemački kvalitet, Car je naručio ukupno sedam oklopnih Mercedesa iz Nemačke pre 1945. godine, odnosno pre nego što su Sile osovine doživele kolaps.

 

Chrysler Crown Imperial ~ Truhilo, Huan Peron, Sukarno, Franko

Chrysler Crown Imperial

Truhilo, dominikanski diktator, preferirao je Chrysler Crown Imperial (u prevodu: carska kruna), a još neki od poznatih ljubitelja ovog automoila su argentinski predsednik Huan Peron i prvi indonezijski predsednik Sukarno. Kada je proizvodna linija premeštena u Španiju, Franko je naručio par ovih vozila za ličnu upotrebu, a njegova impozantna povorka od 14 automobila bila je propraćena sa najmanje 16 policajskih pratilaca.

 

Hongqui Red Flag ~ Mao Ce Tung

Hongqui Red Flag

Mao je, baš kao i Staljin, bio izuzetno zainteresovan za kontrolu proizvodnih sredstava, te je nakon posete Zis-u naredio da njegova vodeća automobilska fabrika u Čangčunu učini Chrysler-u isto ono što su Sovjeti učinili Packard-u i Buick-u. Iznutra presvučen slonovačom, orahovinom i kitnjastom satenskom tapiserijom, rezultat toga nazvan je Hongqui Red Flag (crvena zastava).

 

Lancia Astura ~ Musolini

Lancia Astura

Zaljubljenik u automobile, posebno u Alfa Romeo i pre nego što je došao na vlast, Musolini je isključivo preferirao raskošne V8 Astura modele, a pribavio je i specijalni kabriolet iz Pininfarine. Kada je zbačen sa vlasti, pobegao je u Fiat-u, ali je vrlo brzo uhvaćen, streljan i obešen naglavačke.

 

 

Mercedes-Benz 600 Pullman ~ Čaušesku

Mercedes-Benz 600 Pullman

Čaušesku, rumunski komunistički vođa, često je bio viđen u obilascima Bukurešta u svom nezaobilaznom Mercedes-Benz 600 Pullman automobilu, a tek povremeno u Buick Elektri (koju je dobio na poklon od američkog predsednika Niksona) i iranskom Peykan-u zasnovanom na starom Hillman Hunter-u.

 

Rolls-Royce Phantom IV ~ britanska kraljevska porodica i državne vođe; Franko

Rolls-Royce Phantom IV

Pedesetih godina prošlog veka Rolls-Royce napravio je svega 18 primeraka svog Phantoma IV, insistirajući na tome da nijedan neće biti prodat ikom osim članovima britanske kraljevske porodice i stranim državnim poglavarima. Od te brojke, čak njih 17 je preživelo sve do današnjih dana, uključujući i par limuzina i kabriolet otporan na metke koji je naručio španski generalisimus za Franka.

 

Rolls-Royce Phantom V ~ Tito

Rolls-Royce Phantom V

Svima nama odlično poznat jugoslovenski vođa, Tito, koji je bio strastveni ljubitelj automobila, a čak i po struci blizak automehanici (radio je i kao mehaničar sa Austro-Draimler trkački tim). Nakon njegove smrti 1980. godine, njegova garaža sastojala se od dva oklopna Mercedes-a 600s, Phantom-a V, predratnog Horch-a i Packard-a Super 8, kao i Zis-a koji je prethodno bio u Staljinovom posedu.

 

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)