Datum:

24.03.2014. 16:30

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3306 pregleda

Zimski uslovi su veliki neprijatelj automobila, to najbolje znaju vlasnici dizelaša, ali i svi mi koji ne smemo da zaboravimo na antifriz i ostale potrepštine s prvim naznakama pahulja i “minusa”. Moderna tehnologija propagira električne automobile kao koncept budućeg transporta, a izgleda da ni ova forma nije odolela boljkama od kojih pate konvencionalni pogoni.

AAA (American Anthropological Association) pozabavila se nedavno testiranju EV i uticajem hladnog vremena na baterije ovih vozila. Želja je bila da se ispita vremenski raspon u trajanju baterija pri niskim temperaturama. Treba odmah napomenuti, pre nego što se pogledaju rezultati, da je AAA veliki pobornik EV, i da ovom simulacijom nisu želeli vozače da odvrate od kupovine istih.

Prilikom testiranja koristili su tri modela: najnoviji Ford Focus EV, Mitsubishi iMIEV iz 2012. godine, i Nissan Leaf star godinu dana. Analaiza nije konačna, ali je donela neka neočekivana, rekli bismo drastična saznanja.

Pri temperaturi od 23 stepena Celzijusa, odnosno idealnih uslovima, automobili uz jedno punjenjem baterija u proseku prelazili 169 kilometara. Kada je temperatura povećana na 35 stepeni, autonomija automobila se smanjila na 111 kilometara, a kada je naglo “zahladilo” i živa na termometru se spustila do -6, automobilima je snage nestajalo već na 69 kilometru. A to je izmereno u procentima pad od celih 57%!

“Vozila su testirana u gradskim uslovima, zbog imitiranja kreni/stani uslova u saobraćaju, ali i zbog poređenja sa EPA rezultatima sa nalepnice na prozoru. Svako vozilo je završilo ciklus vožnje u toplim, umerenim, i hladnim vremenskim uslovima, prateći EPA-DOE test proceduru. Vozila su prvo napunjena, a zatim “vožena” na dinamometru u sobi sa kontrolisanom klimom sve dok im se baterije nisu isrpaznile”, navodi se u saopštenju AAA.

Asocijacija se ogradila od eventualnih komentara o njihovom nipodaštavanju EV, mendadžer za inženjering i popravke John Nielsen s tim u vezi dao je komentar, “Električni motori obezbeđuju nesmetani rad, dobro ubrzanje, zahtevaju manje održavanja od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, i za mnoge vozače nude efikasniju opciju cena. Međutim, vozači treba pažljivo da prate domet vožnje pri hladnom i toplom vremenu”.

Istraživanje AAA bilo je detaljno, ali su prilikom testiranja propustili priliku da provere napredak EV automobila u odnosu na njihove prethodnike. Tehnologija je nova, a baterije se još uvek ne primenjuju u velikom opsegu. Zato je trebalo proveriti odnose u dometu Leaf-a iz 2012. godine, i autonomiju modela iz 2014. godine! AAA nije testirao Tesla S model, istraživanje je izostavilo i Chevrolet Volt, jedan od najpopularnijih modela iz segmenta. I za kraj, automobili se ne testiraju u laboratoriji, već u konkretnim uslovima na koje vozači širom sveta nailaze tokom svakoga dana.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)