Datum:

28.06.2014. 23:31

Autor:

Ina Poljak

Oznake:


Statistika:

0 komentara 3210 pregleda

Nekvalitetan dizel, kakav je najčešće na našim pumpama, može da uzrokuje otkazivanje pumpe goriva. Reparacija je realnija opcija od zamene, a s obzirom na popularnost polovnih dizelaša kod naših kupaca, odlučili smo da vam predstavimo kako izgleda ceo proces.

Na domaćem tržištu polovnih automobila dominiraju vozila sa komon-rejl dizel agregatima, pa se veliki broj kupaca odlučuju upravo za ove modele. Zbog ove činjenice odlučili smo da vam predstavimo kako izgleda proces reparacije pumpe goriva.

Automobili sa dizel motorom već godinama su popularniji od benzinaca kod kupaca polovnih vozila u Srbiji. Razlog – manja potrošnja, odnosno ušteda. Problem je u tome što su ta vozila, mahom dok su još bila u inostranstvu, prešla najmanje 150-200 hiljada kilometara. Naravno, kao posledica tolike kilometraže javljaju se kvarovi pa pojedini delovi otkazuju. Među njima je i pumpa za gorivo.

Pumpa se rasklapa kako bi se utvrdilo da li je problem u regulatoru pritiska, senzoru ili nekom drugom delu

Pumpa se rasklapa kako bi se utvrdilo da li je problem u regulatoru pritiska, senzoru ili nekom drugom delu

Ovaj problem dešava se doduše i na automobilima koji su prešli daleko manje kilometara. Razlog? Pogađate – naše gorivo koje je daleko lošijeg kvaliteta u odnosu na ono iz razvijenih evropskih zemalja.

– U drugim zemljama se kvarovi ovakvog tipa dešavaju veoma retko. Sa druge strane, kod nas često dolazi do kvarova vitalnih delova vozila, od reuglatora pritiska, senzora ili ventila – kažu majstori u Beogradu.

Nedovoljna količina masti dovodi do oštećenja metala, koje za posledicu može imati stradanje injektora.

Nedovoljna količina masti dovodi do oštećenja metala, koje za posledicu može imati stradanje injektora.

Najveći broj polovnjaka sa dizel motorom koji se mogu naći na našem tržištu ima komon-rejl tehnologiju, odnosno sistem ubrizgavanja goriva zajedničkim vodom. U praksi se često dešava da zbog nedovoljne količine masti u dizelu dođe do lošijeg podmazivanja osovine koja polako počinje da „grize“ metal što može dovesti do stradanja injektora.

Mogu se takođe javiti problemi tokom vožnje uzrokovani nedovoljnim pritiskom. Ovi problemi ipak ne zahtevaju uvek pražnjenje novčanika jer se pumpe u većini slučajeva mogu reparirati. Reparacija u ovom slučaju praktično znači zameniti deo pumpe koji ne radi po „Bošovim“ standardima. Zato se po dolasku u servis pumpa prvo rasklapa, a svi delovi, od ventila, preko kućišta, osovine do regulatora pritiska se analiziraju. Kada se utvrdi koji deo treba zameniti, pumpa se ponovo sklapa, a zatim testira na specijalnoj mašini.

Kad se kvar sanira, na mašini se proverava da li se ubrizgava dovoljna količina goriva i kako radi regulator pritiska.

Kad se kvar sanira, na mašini se proverava da li se ubrizgava dovoljna količina goriva i kako radi regulator pritiska.

– Proverava se da li sama pumpa ima kapacitet propisan standardima proizvođača. Takođe proverava se količina ubrizgavanja goriva i regulator pritiska – objašnjava nam majstor. Ukoliko su svi propisani kriterijumi ispunjeni, pumpa se vraća na automobil.

Trošak od najmanje 100 evra

Provera pumpe za gorivo, odnosno njeno rasturanje i ispitivanje elemenata naplaćuje se oko 100 evra. Cena, naravno, može biti i veća u zavisnosti od kvara, a u nekim slučajevima je čak isplativije kupiti novu pumpu jer bi više koštala zamena svih delova. Inače, kvar pumpe ne vezuje se za određene modele automobila, jer kako nam je rečeno, usled lošeg goriva na reparaciju dolaze pumpe gotovo svih proizvođača koji koriste komon-rejl tehnologiju.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)