Datum:

01.12.2017. 10:24

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara pregleda

Nakon niza tizer fotografija i video snimaka, najava i glasina, na sajmu automobila u Los Anđelesu konačno je predstavljena nova, treća generacija modela Mercedes CLS.

Novi Mercedes CLS je baziran na MRA platformi, koja predstavlja kombinaciju komponenti E i S klase. Njega vizuelno odlikuje novi dizajnerski pravac kompanije, koji je nazvan „Sensual Purity“, i on će ujedno biti i prvi model koji će posedovati blago hibridni pogon sa šestocilindarskim agregatom. Enterijer, elektronika i sistemi asistencije vozaču su bazirani na novoj S klasi.

Iz kompanije navode da bez obzira na to što podseća na sedan E klase, ima potpuno drugačiju vožnju, pre svega zbog sportske šasije koja ga podupire. Svi delovi karoserije, osim vrata (koja su ostala čelična zbog zvučne izolacije), su izrađeni od aluminijuma. Nova generacija CLS je pet centimetara duži, i 1,7 cm niži u odnosu na svog prethodnika. Na vratima se i dalje nalaze prozori bez okvira, prvenstveno zbog dizajna, ali i zbog toga što je na taj način smanjen šum vetra. Ova generacija je i aerodinamičnija od svoje prethodne generacije, a i tiši je nego ikad, kažu čelnici kompanije.

Maska ima dizajn koji veoma podseća na onaj kod AMG GT modela, sa spliterom i niže pozicioniranim usisnicima za vazduh. Bočne strane autmobila su glatke i nemaju puno detalja, dok se pozadi nalaze svetla sa LED tehnologijom koja naglašavaju širinu prtljažnika.

Enterijer je skoro potpuno isti kao i onaj u S klasi. U njemu se nalazi ista kombinacija dva ekrana u boji veličine 12,3 inča koji služe kao infotejment sistem i instrument tabla. Ono što kabinu razlikuje od one u S klase jesu ventilacioni otvori koji poseduju integrisana svetla koja menjaju boju od plave do crvene, što zavisi od temperature u automobilu. a tu su i nekoliko prečica (dugmadi) za infotejment sistem koja se nalaze na centralnoj konzoli. Vidi se da je detaljima posvećena velika pažnja, pogotovo na kožnim sedištima i volanu koji poseduje kontrolne točkiće sa snezorima. Zapremina prtljažnika je i dalje 520 litara.

Jedna od najvećih promena kod nove genracije, jeste svakako blago hibridni pogon. Ispod haube se nalazi trolitarski šestocilindrični agregat sa turbo punjačem koji proizvodi 362 konjske snage i 500 Nm obrtnog momenta, a njemu pomaže električni generator koji proizvodi 21 konjsku snagu i 250 Nm obrtnog momenta. Električni motor je integrisan u devetostepenu automatsku transmisiju i povezan je sa litijum-jonskom baterijom od 48 volti. Još uvek nisu dostupne informacije o potrošnji goriva kao ni o performansama automobila, ali iz kompanije kažu da je sve za 15 procenata bolje nego kod njegovog prethodnika. U njemu se i dalje nalazi standardni električni sistem povezan sa baterijom jačine 12 volti, koja napaja većinu elektronskih sistema. Na evropskom tržištu će se prodavati i verzija sa dizel agregatom, odnosno bez blago hibridnog pogona.

Što se tehnologije tiče, ona je potpuno ista kao i u najnovijoj S klasi. Tu spadaju sedišta sa masažerima, jonizujući klima sistem, poluautonomno upravljanje, bežično punjenje telefona, mogućnost da se automobil otključa i pokrene preko telefona sa NFC opcijom,. Burmster audio sistem i slično.

Potvrđeno je da se neće praviti karavan verzija ovog modela. Novi CLS će se u prodaji naći od sledeće jeseni.

Izvor: Vrele gume

1 komentar
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)