Datum:

07.12.2012. 16:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 9759 pregleda

Podižu rate kad im se prohte i nikome za to ne odgovaraju, ponajmanje svojim klijentima. Ovim rečima ogorčeni korisnici pričaju o kompanijama kod kojih su, na lizing, nabavili automobile. Ovde je reč o takozvanom operativnom lizingu, koji u stvari, predstavlja klasično rentiranje, odnosno zakup vozila.

Bum na srpskom tržištu rent je doživeo pre četiri-pet godina, kada su građani masovno počeli na ovaj način da kupuju automobile, iako je on prvenstveno namenjen preduzećima. Činjenica da je kamata niska, da vas niko ne pita kolika vam je plata i da li ste kreditno sposobni, kao i da se dug ne knjiži u Kreditnom birou, bili su dovoljni da priličan broj ljudi „zagrize“ ovu udicu i uleti u kupovinu vozila kroz „rent“.

Oni danas plaćaju sve veće rate, koje rastu jer je tako procenila lizing kuća. Pre mesec dana dodatno su im povećane i zbog porasta PDV na 20 odsto.

– Na bezbroj mojih pokušaja da dobijem odgovor zašto mi je rata u protekle četiri godine porasla za 10 evra, dok je euribor za koji je kamata vezana pao sa četiri na svega 0,3 odsto, dobila sam samo sleganje ramenima i komentar: „Ova vrsta lizinga nam to omogućava“ – žali se „Novostima“ Beograđanka Branka P. – Ranije su nas bar obaveštavali o promeni rate, koja je mogla i da padne za poneki evro. Međutim, u poslednjih godinu dana ne obaveštavaju nas o bilo čemu, samo kažu da rata može da se usklađuje isključivo naviše.

U NBS je „Novostima“ rečeno da se rent kompanije ne smatraju finansijskim institucijama, pa se tako ne planira ni uvođenje kontrole Narodne banke Srbije nad tim poslovanjem.

– Operativni lizing je u domaćem pravnom sistemu definisan samo Uredbom o klasifikaciji delatnosti, koja ovu delatnost svrstava u „Administrativne i pomoćne uslužne delatnosti“, tako da se na korisnike usluga operativnog lizinga primenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača – ističu u NBS.

Naša sagovornica ističe da se za pomoć obraćala i jednom udruženju za zaštitu potrošača, što je prva adresa u ovom slučaju. Da li zbog neupućenosti u samom udruženju, rečeno joj je da napiše prigovor i uputi ga upravo – Narodnoj banci.

– Ne mogu da izađem iz začaranog kruga i primorana sam da i dalje plaćam rate, kako ne bih ostala bez automobila – ogorčena je Branka P.

Ugrađuju se i u kazne

– Na celu muku, nedavno sam bila prinuđena da platim i 50 evra na ime kazne za neplaćeni parking, koja košta trećinu tog iznosa – kaže naša sagovornica. 

– Suština je što kaznu manju od 2.000 dinara nisam platila u roku od sedam dana, pa je ona direktno prosleđena lizing kući, koja mi je kaznu udvostručila i još naplatila neku vrstu opomene, a sve pod opisom: „posredovanje u plaćanju“.

Autor: D. I. Krasić, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)