Datum:

24.04.2015. 16:32

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3449 pregleda

Mnogi svetski proizvođači automobila mogu samo nemo da posmatraju kako kineske kompanije kopiraju njihove modele i prodaju ih na tržištu te zemlje, s obzirom da ne postoji legalan način da zaštite svoju intelektualnu svojinu.

Među njima je i Jaguar Land Rover, koji je u vlasništvu indijske kompanije Tata Motors.

Ovaj proizvođač smatra da je drastično oštećen zbog pojave nelegalne kopije modela Range Rover Evoque na kineskom tržištu.

Klon, LandWind X7, koji je imao premijeru krajem 2014. na auto-salonu u gradu Guangžu, ponovo je dospeo u žižu javnosti pošto je izložen i na aktuelnom sajmu automobila koji se održava u Šangaju.

LandWind X7Kinezi ne samo što su iskopirali dizajn modela Evoque, već su upotrebili i ime koje asocira na Land Rover.

Na salonu automobila u Šangaju prisutan je i Land Rover sa svojim modelima, među kojima je Evoque, ali prvi čovek kompanije, Ralf Spet, mogao je samo nemoćno da širi ruke.

“(U Kini) ne postoji zakon koji bi mogao da nas zaštiti. Jednostavno, moraćemo da prihvatimo stvari onakve kakve jesu”, izjavio je Spet.

LandWind X7On je još u novembru 2014. izjavo da LandWind X7 predstavlja tipičan primer krađe intelektualne svojine i da će se zbog toga obratiti kineskim vlastima.

“Razgovaraću sa kineskim zvaničnicima i našim partnerom u Kini kako bismo pronašli način za rešenje ovog problema koji podriva i kredibilitet Kine kao države”, rekao je tada Ralf Spet.

Po svemu sudeći razgovori nisu urodili plodom pa će Land Rover morati da se pomiri sa tim da se na kineskom tržištu pored pravog Range Rovera Evoque koji košta oko 50.000 evra nudi i znatno jeftinija kopija za 17.000 evra.

Originalni Evoqu za Kinu proizvodi se u saradnji sa kompanijom Chery u fabrici koja se nalazi blizu Šangaja.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)