Datum:

21.07.2018. 9:13

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Rečenica koju je drug Čvorović (Danilo Bata Stojković izgovorio u “Balkanskom špijunu”) – Koji je to auto bolji od “moskviča”, ne samo da je jedna od najčuvenijih i najomiljenijih replika naše kinematografije, već u neku ruku odslikava i posebne veze nekadašnjih srpskih vozača sa ruskim vozilima.

Na prvoj vožnji u jednom ruskom automobilu posle puno vremena, naša test ekipa se naravno prisetila i “repera”. Da li je “vesta” bolja?

Naravno, da se “vesta” ne može porediti ni sa jednim automobilom koji je iz SSSR-a dolazio na naše tržište. Radi se ne samo o modernijem vozilu nego je i sama filozofija pravljenja “prevoznog sredstva” izmenjena.

“Lada vesta” je moderan, savremeno koncipiran automobil, savremene tehnologije. Dizajn je delo čuvenog britanskog dizajnera Stiva Martina koji je zaslužan za mnoge modele “mercedesa” (čak i “S klase”) i “Volvoa”. Lepa,skladno skrojena limuzina duga je 4.410 mm, široka 1.764 mm i visoka 1.497 mm. Međuosovinsko rastojanje od 2.635 mm garantuje sasvim dosta prostora za pet odraslih putnika. “Vesta” ima i klirens (najniža tačka udaljena od tla) 178 mm, što je prednost na tržištima poput našeg.

Unutrašnjost kabine je takođe moderno odrađena. Nema jeftine plastike, a i boje enterijera govore da se radi o nečem sasvim novom što nam dolazi iz Rusije.

Motor je benzinac 1,6 litarski sa 16 ventila i 106 KS. Obrtni moment mu je 148 Nm. Uparen je sa manuelnim petobrzinskim menjačem a u ponudi je i robotizovana verzija. Od nula do sto kilometara na čas stiže za 11,2 sekunde, maksimalna brzina je 175 km na čas. Motor ispunjava najnovije “evro 6” eko standarde.

Brojke: 106 KS je snaga motora, 9.980 evra je cena

Potrošnju na našoj kraćoj vožnji nismo uspeli da izmerimo jer je vozilo imalo ugrađen i uređaj za TNG, ali prema fabričkim podacima “vesta” po gradu bi trebalo da troši 8,0 na otvorenom 5,1 i u kombinovanom režimu 6,1 litar na 100 km.

Zapremina rezervoara je 55 litara, a prtljažni prostor je među najvećima u klasi i iznosi 480 litara.

“Vesta” je bogato opremljena. Uostalom taj recept su Rusi preuzeli od Korejaca koji su već u standardnim paketima opreme za relativno malo novca nudili obilje opreme.

Tako “vesta” u najnižem paketu ima ABS, BAS, ESC sisteme, elektro-servo volan, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, vazdušne jastuke za vozača, suvozača (i bočne),elektropodizače stakala i napred i nazad, elektropodesive grejane retrovizore u boji karoserije, putni računar, manuelni klima-uređaj, centralnu bravu sa daljinskom kontrolom, imobilajzer, alarm, tonirana stakla, svetla za maglu, parking-senzore, audio-sistem, tempomat i limitator brzine i sve komande na obruču upravljača, sistem kontrole pritiska u gumama, rezervni točak u punoj dimenziji, pa čak i grejanje sedišta vozača i suvozača!

Vozilo sa ovim paketom “Norma” košta 9.980 evra, a skuplji “luks” u kom dobijate automatsku klimu, automatsko uključivanje brisača, svetala, multimedijalni tač-skrin ekran sa navigacijom, aluminijumske felne od 16 cola, košta 11.480 evra.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)