Datum:

26.05.2014. 10:17

Autor:

Ina

Oznake:


Statistika:

0 komentara 2293 pregleda

Tek što je američki gigant „Dženeral motors“ počeo da se oporavlja, bio je prisiljen da prizna da njegova vozila imaju nedostatak sistema paljenja, a sada je utvrđen i nedostatak kod vazdušnih jastuka.

Prve procene govore o 303 smrtna slučaja zbog te greške, a poziv vlasnicima da se hitno jave u servis zbog utvrđenog tehničkog nedostatka, za proizvođače automobila predstavlja jednu od najlošijih stvari koje im se mogu dogoditi, jer je to redovno praćeno gubitkom ugleda i padom prodaje, što grupacija GM, koja je 2009. godine već morala da objavi stečaj, to sebi ne bi smela da dozvoli.

Problem s bravicama sistema paljenja, zbog kojeg je bilo moguće da se motor ugasi u vožnji, uzrok je najmanje 13 smrtnih slučajeva, a to je automobilski koncern iz Detroita u početku pokušao da prećuti.

Tek kada je američko ministarstvo pravosuđa zapretilo sudskim postupkom, povučeno je 1,6 miliona vozila.

S obzirom na to da je GM znao za taj nedostatak od 2001. godine, protiv njega je u Kanadi već pokrenuta kolektivna tužba, tako da će ta bravica skupo koštati ovog američkog proizvođača.

Sada je, međutim, utvrđen novi, još opasniji nedostatak, koji je, izgleda, takođe povezan s teškim ključem i osetljivom bravicom, zbog čega se motor može isključiti i u vožnji.

U tom slučaju isključuje se i sistem za aktiviranje vazdušnog jastuka, kako je utvrdio američki Centar za bezbednost saobraćaja, što je bio razlog još 303 smrtna slučaja u vozilima „Dženeral motorsa“.

Reč je, pre svega, o modelima „ševrolet kobalt“ i „saturn ion“ koji su proizvedeni između 2003. i 2012. godine i koji su uglavnom prodati na severnoameričkom tržištu.

Američki stručnjaci za bezbednost oštro su napali državne službe jer nisu uočile ovaj nedostatak koji je doveo do toliko smrtnih slučajeva.

Ogromne kazne

Američki mediji izveštavaju o ovim optužbama, ali kritike se jedva mogu meriti s napadima na japansku kompaniju „Tojota“ 2010, kada je optužena da u određenim vozilima na hibridni pogon može doći do naglog i nekontrolisanog ubrzanja vozila.

Tada je „Tojota“, najoštriji konkurent američkog GM-a, optužena da je ta greška prouzrokovala 34 smrtna slučaja, iako to do danas nije potvrđeno.

Ipak, „Tojota“ je tada takođe objavila poziv vlasnicima da se jave u servis, tako da je u čitavom svetu pregledano 8,5 miliona vozila.

Već i to je napravilo gigantske troškove „Tojoti“, a još je pred američkim sudom osuđena da plati 16,4 miliona dolara kazne jer je prekasno prijavila nedostatak. To je najveća kazna na koju je dosad osuđen neki proizvođač automobila u SAD. S obzirom na gotovo 10 puta više izgubljenih života u vozilima „Dženeral motorsa“, taj američki koncern može tek da naslućuje šta ga može čekati u bliskoj budućnosti, zaključuje „Dojče vele“.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)