Datum:

08.12.2013. 11:29

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4331 pregleda

Poslednje dane građevinske sezone putari grčkog „Aktora“ iskoristili su za asfaltiranje prve deonice na istočnom kraku Koridora 10. Oko 40 radnika i 20 građevinskih mašina, uključujući jedan finišer i tri valjka, počeli su u subotu sa ugrađivanjem nosećeg sloja asfalta, debljine šest centimetara, na deonici od 2,4 kilometra, na delu od Crvene reke prema Čifliku. Taj deo posla biće završen za četiri radna dana ukoliko to vremenski uslovi budu dozvoljavali, jer na manje od pet stepeni Celzijusa asfaltiranje nije moguće.

– Ovo je prvi asfalt na auto-putu od Niša do Dimitrovgrada posle više od dve decenije – istakao je Aleksandar Antić, ministar saobraćaja, koji je u subotu sa Dmitrom Đurovićem, direktorom „Koridora Srbije“, obišao ovo gradilište.

– Ovaj asfalt je i zaštita izvedenih radova u nastupajućem zimskom periodu. Ovo je veoma zahtevna deonica. Našoj generaciji i ovoj Vladi Srbije ostao je najteži deo posla na Koridoru 10, a to su Sićevačka na istoku i Grdelička klisura na jugu. Na ovih 12,6 kilometra od Crvene reke do Čiflika imamo čak 14 mostova. Veliki je posao pred nama, ali ono što ohrabruje jeste što je „Aktor“ obećao da će prve količine asfalta ugraditi početkom decembra i to su i uradili. Oni, dakle, ovaj projekat vode izuzetno odgovorno i verujemo da će ovih 12,6 kilometara završiti do oktobra naredne godine. Tada ćemo deonicu pustiti u saobraćaj. Veoma je važno da građani Srbije znaju da kao država imamo snage da i u vremenu krize radimo velike infrastrukturne projekte.

U tri smene

Na deonici obilaznice oko Dimitrovgrada trenutno se izvode radovi na oba tunela, „Progon“ i „Pržojna padina“. Radi se u tri smene – 24 sata, sedam dana u nedelji. Završetak radova očekuje se u leto 2014. godine. Ukupno ugovoren iznos za izgradnju oba tunela je 41,5 miliona evra.

Prema rečima ministra Antića, ovaj putni pravac je veoma važan zbog tranzitnog saobraćaja. Naš Koridor 10 ima konkurenciju u Koridoru 4 i ako posao ne završimo na vreme tranitni saobraćaj će nas obići i Srbija bi time izgubila značajan deo prihoda.

– Nama taj tranzitni saobraćaj treba, jer to je prihod iz kojeg ćemo vraćati kredite, koje smo uzeli od međunarodnih finansijskih institucija za izgradnju najvažnijeg putnog pravca – navodi Antić.

Prema rečima Dmitra Đurovića, direktora „Koridora Srbije“, ova deonica ima najveći stepen završenosti na istočnom kraku Koridora 10. Samo na ovom delu iskopan je 725.481 kubik zemlje, ugrađeno u nasipe više od milion kubika raznih materijala. Kako navodi Đurović, u kolovoznu konstrukciju ugrađeno je više od 80.000 kubika kamena, 40.492 kubika cementne stabilizacije. Na ovoj deonici od 12,6 kilometara biće ugrađeno oko 40.000 tona asfalta.

– Iako kreće zima, gradilišta na objektima kao što su tuneli i na istočom i na južnom delu Koridora 10 biće „živa“ – navodi Đurović. – Ceo istočni krak Koridora u dužini od 86,6 kilometara biće završen najkasnije polovinom 2016. godine.

Trenutno na potezu od Proseka do Dimitrovgrada ima oko 1.000 radnika i 400 teških građevinskih mašina. Na delu od Proseka do Crvene reke je najkomlikovaniji objekat tunel „Bancarevo“. Gradi ga češka „Subtera“. Bilo je, kaže Đurović, problema na ovoj trasi jer je proradilo klizište, pa su kosine morale da se ankerišu. Ali do sada je u desnoj cevi iskopano 51.000 kubika zemlje što za ovaj deo posla znači prolazno vreme od 87 odsto. Na levoj tunelskoj cevi iskopano je 6.100 kubika, odnosno završeno 16 odsto posla. Na izlaznom portalu iskopano je 188.512 kubika, a na ulaznom 55.721 kubik zemlje. Tunel dužine 705 metara biće završen u planiranom roku.

I španski „Rubau“, iako je skoro ušao na gradilište, radi punim kapacitetom. U toku su takozvani kameni radovi, na tri dela miniraju se stene, devet bagera raspoređeno je duž trase od oko 12 kilometara. Svi problemi koji se pojave na gradilištu rešavaju se sa „Koridorima“ i nadzorom odmah – dnevno. Zato će i ovaj deo auto-puta biti završen na vreme.

Prema rečima Dmitra Đurovića, ova španska kompanija, koja je pobedila na tenderu, nepoznata je našoj javnosti i zato je pozitivno iznenađenje kada se na terenu vidi šta su do sada uradili.

Na delu od Pirota do Dimitrovgrada čeka se novi izvođač jer je austrijska „Alpina“, kojoj je bio poveren posao, bankrotirala, pa su „Koridori“ raspisali tender. Do kraja godine raspisaće se tender i za trasu na obilaznici oko Dimitrovgrada koju je takođe radila „Alpina“.

Autor: Tatjana Spalević, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)