Datum:

27.10.2010. 14:10

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , , , , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 29743 pregleda

Približava se LA Auto Šou a svake godine postoji takmičenje za dizajnere. Ove godine na takmičenje su pozvani i ljudi iz Japanskih i Nemačkih dizajn studija, uz uobičajne, domaćine iz Kalifornije učinili ovoga puta takmičenje globalim. Zadatak za ovu godinu je bio da se napravi vozilo koje neće narušavati okolinu, a koje će biti moderno i interesantno za vožnju. Začkoljica? Mora biti lakše od 1000 funti, odnosno 453.59 kg. Devet proizvođača se javilo sa svojim idejama, i to – General Motors, Honda, Mazda, Maybach, Mercedes-Benz, Nissan, Smart, Toyota i Volvo.

Evo ukratko o svakom od njih:


Cadillac Aera

Cadillac Aera

Koncept od 1000 lbs koga pogoni komprimovani vazduh kroz Pneumatic Drive System koji donosi autonomiju od čak 1000 milja. Koristi neke od sistema koji je koristio NASA Mars Rover, a ima i i brojne druge napredne sisteme, uključujuci i V2V sistem komunikacije među vozilima.

Design Team
Frank Saucedo – Director, Phil Tanioka – Project Manager, Jussi Timonen – Vehicle Designer, Brent Wickham – Concept Strategist, Shawn Moghadam – Layout Designer


Maybach DRS

Sama skraćenica DRS znači Den-Riki-Sha, što bi mogli na srpski prevesti kao Rikša (za neupućene) na električni pogon.

Maybach DRS

Ovo vozilo predstavlja prvo NMV (Naturally Manufactured Vehicle). Proizvodni proces je jedinstven, kroz kompleksnu metamorfozu već razvijen automobil raća se iz kodirane DNK-čaure. Organska inteligencija u sprezi sa naprednim biomehaničkim veštinama donose nam ovaj mali eksluzivni automobil. Pogoni ga “samobalansirajuća” električna jedinica, a da bi se produžio doseg, moguće je i kretanje pedaliranjem.

Design Team
Holger Hutzenlaub, Hiroshi Yajimar, Hideki Takahashi, Yong Won Lee, Toru Nakano, Teck-Koun Kim, Masahide Yamada, Daniel Schlapp


Mazda MX-0

Mazda MX-0

Kod ovog mališe sve se vrti oko nule. Da baš tako, sve je minimalizovano u najvećoj mogućoj meri. Masa, emisija ugljen-dioksida. Koncept se bazira na MX-5, najuspešnijem malom kupeu koji je Mazda pravila, stim da su svi materijali zamenjeni modernim i lakšim, a dizajn je prilagođen novom sistemu. Koristiće snažne električne motore koji će vožnju pretvarati u let.

Design Team
Derek Jenkins, Tim Brown, Minyong Lee, Carlos Salaff, Jacques Flynn, Greg Lee, Paul Muzio, Dave Coleman, Julien Montousse


Mercedes-Benz Biome

U ovom konceptu Mercedes koristi tehnologije iz prirode da bi postigao efikasnost i integraciju u ekosistem.

Mercedes-Benz Biome

Energija se dobija od Sunca i čuva u hemijskim vezama, u formi tečnosti pod nazivom BioNectar4534.  Automobil nastaje u odgajalištu, od organskih materijala.

Design Team
Hubert Lee, Christopher Rhoades, Nicolas Garfias, Alan Barrington, Daniel Kim, Benjamin Messmer, Jack Luttig


Nissan iV

Nissan iV

Još jedan koncep tu skladu sa prirodom, koji nastaje kao upravo deo te prirode. Pokreću ga koncentrični motori u točkovima, a osnova su prirodni materijali.

Design Team
Alfonso Albaisa, Yoshihisa Akiyama, John Cupit, Robert Bauer, Randy Rodriguez, Ryan Campbell, Ken Lee, Hirohisa Ono, Hiren Patel, Steve Moneypenny, James Cronin, Matt Wilson, Ann Ngo


Smart 454

Smart 454

Oznaka 454 predstavlja broj kilograma, tj približno 1000 funti. U pitanju je mali modularni automobilčić kome se vrata, krov i brojni drugi delovi mogu lako skinuti radi dodatnog užitka, a osnovni materijal u gotovo celom procesu proizvodnje su ugljenična vlakna.

Design Team
Mr. Emiel Burki, Mr. Sylvain Wehnert, Mr. Gabriel Nemeth


Toyota NORI

Toyota NORI

Osnova dizajna je morska trava, a modularnost donose izmenjivi elementi. Pokretač su četiri električna motora u točkovima i izmenjiva baterija.

Design Team
Craig Kember, Erwin Lui, Kevin Hunter


Volvo Air Motion

Volvo Air Motion

Pokreće ga komprimovani vazduh, a odlikuje ga jednostavnost – sve je podređeno neponovljivom utisku u vožnji.

Design Team
Chris Benjamin, Dean Bakker, Steve Goodrich, Bjorn Wessman, Doug Frasher, Dean Shaw


Honda Air Concept:

Honda Air

Koncept koji je otišao korak dalje, ne iskoristivši u potpunosti limit u dozvoljenoj kilaži – teži svega 800 lbs (362.87 kg). Kao pogon takođe koristi sistem komprimovanog vazduha, a za inspiraciju su poslužili moderni Rollercoasteri i “krilo” odela za let u slobodnom padu.

A sada galerija svih automobila iz više uglova!


0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)