Datum:

08.11.2012. 10:29

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3901 pregleda

Proizvođač iz Volfsburga će se od 2015. godine uključiti u tržište jeftinih automobila sa novim brendom. Prvo će se pojaviti limuzina sa četvoro vrata i cenom od 6.000 evra, a u Evropu će stizati iz fabrika u Indiji ili Kini.

Prema podacima, u svetu se godišnje proda više od osam miliona automobila jeftinijih od 10.000 evra – ili 13 odsto od ukupne prodaje. I, to nije kraj, jer su povoljni automobili sve traženiji. Klasičan primer je Dačija koja je od 2004. godine 17 puta povećala svoju prodaju! Do sada, najveće tržište je Kina na kojem se godišnje plasira 3,8 miliona sa cenom nižom od 10.000 evra. Dalje slede Indija sa 1,1 milionom automobila i Rusije sa 900.000 automobila. Evropa je sa 400.000 vozila (tri odsto ukupne prodaje) na kraju skale.

Međutim, situacija bi uskoro trebalo ozbiljno da se promeni, jer u igru želi da se uključi i Folksvagen koji cilja da postane proizvođač broj 1. Proizvođač iz Volfsburga je spreman da oživi zaboravljeni brend Vartburg, s tim što se automobili ne bi proizvodili u Nemačkoj, već u Indiji ili Kini. Plan je da se novi modelu prodaju preko već postojeće mreže, a da se veća pažnja posveti prodaji preko interneta, kako bi se troškovi i marže maksimalno smanjili. Prvi model sa Folksvagenovim genima i oznakom Vartburga ili nekog drugog, novog brenda, možemo da očekujemo već krajem 2015. godine.

“Auto Bild” saznaje da će se u ranoj fazi razvoja pojaviti tri modela sa tri nivoa cene: četvorovratna limuzina će koštati oko 6.000 evra, karavan neće biti skuplji od 7.000 evra, dok će se komforni i praktični MPV nuditi za 8.000 evra. Naravno, u cenu nisu uključeni ni klima-uređaj, ni ESP, ni vazdušni jastuci, već je važno da se obezbedi što niža cena koja će “odzvanjati” u glavama potencijalnih kupaca.

Novi automobili VW koncerna ne moraju da budu samo jeftiniji od Dačija i Lada, već moraju da budu i bolji, kvalitetniji, ekonomičniji, dinamičniji za vožnju…Zato Folksvagenu nisu potrebni trikovi – dovoljno je da se maše delova sa polica. Početak ere sa novom, revolucionarnom platformom ne znači da je stara platforma za bacanje. Tehnologija nema rok trajanja, ali pošto je otpisana, postala je jeftina i pristupačna. Dakle, automobil koji će kasnije prodavati za 6.000 evra proizvođača će koštati upola cene.

Ko još pamti oznake PQ24, PQ34 i PQ35? Iza njih se kriju skraćenice za prethodne generacije “pola” i “golfa” koji će kod Folksvagenovog “budžet automobila” poslužiti kao donori delova. Recimo, zadnja osovina biće pozajmljena sa starog “pola”. Iako je potrebno da se promene dimenzije i opterećenje točkova, ali je inače savršeno pogodna za ugradnju u novi jeftini automobil. Torziona osovina je oko 250 evra jeftinija od multilinka sa “golfa V”. Ako i dalje bude skupo, umesto zadnjih diskova koristiće se doboši.

Prvi model, limuzina sa četvoro vrata, trebalo bi da bude dugačaka 4,2 metara, i da se pozicionira između “pola” i “golfa”. Gotovo je sigurno da će se ugrađivati trocilindrični motori koji će zadovoljiti potrebe mobilnosti kupaca na tržištima u razvoju. Koristiće se i stari 1.2 i 1.6 benzinci koji će biti prilagođeni Euro 6 normama, a kao opcija će se nuditi i novi menjač sa dvostrukim kvačilom. O hirbidnim i električniom verzijama nije se ni razgovaralo.

Drugim rečima, sve mora da se podredi prostranosti kabine i prtljažnog prostora. Takođe, sva tri modela će imati identično međuosovinsko rastojanje – 2,5 metara.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)