Datum:

13.01.2018. 23:41

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Fijasko kompanije Volkswagen sa aferom “Dizelgejt” se još godinama neće zaboraviti (iako je on i dalje najveći proizvođač automobila na svetu, tokom 2017. godine prodao oko 10,7 miliona vozila) ali izgleda da on nije bio jedini proizvođač koji se igrao zakonskom regulativom.

Na optuženičkoj klupi se tako nakon Volkswagena našla i FCA grupacija, a sada je na red stigao i Ford, i to zbog kamioneta serije F, modela F-250 i F350.

Vlasnici spornih vozila tvrde da dizelski motori emituju značajno više štetnih gasova od dozvoljenog.

Reč je o od oko pola miliona vozila opremljenih velikim dizel agregatima koji su svojevremeno promovisani kao najčistiji motori u svojoj klasi. Sada se pretpostavlja se da oni emituju i do 50 puta više azotnih oksida od zakonske granice, piše Bloomberg.

Vlasnici ovih kamioneta su izuzetno ljuti, posebno jer su vozila platili oko 8.400 dolara više u odnosu na verzije sa benzinskim agregatima. Advokat Stiv Berman, koji je deo advokatskog društva Hagens Berman koje je i podnelo tužbu protiv Forda je rekao da dijagnostika na vozilu ima softver prema kojem Ford može da kontroliše emisiju izduvnih gasova i da u svakodnevnoj vožnji višestruko pređe zakonske okvire.

A ako se pitate gde su tu Nemci, odgovor je jasan. Glavni pomagač Fordu navodno je bio Robert Boš koji je prema tužbi navodno pomogao Fordu u prikrivanju realnih emisija štetnih gasova.

Podsetimo, američki advokati su i u tužbama protiv VW-a imenovali Boša kao jednog od nosilaca u “Dizelgejtu”.

I na kraju, da napomenemo da je Ford odbacio sve optužbe i najavio odbranu.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)