Datum:

23.07.2013. 10:23

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 4155 pregleda

Prema statističkim podacima, u Srbiji je u dosadašnjem toku 2013. godine u saobraćaju poginulo 16 odsto ljudi manje nego u istom periodu 2012. Međutim, postavlja se pitanje da li su ovi podaci zaista pokazatelj povećanja bezbednosti na našim putevima.Direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, izneo je podatke da je do 21. jula 2013. na našim putevima poginulo 289 osoba, dok je u istom periodu 2012. godine smrtno stradalo 346 lica. Sa druge strane, on je istakao da se zbog aktuelne ekonomske krize vozi manje nego 2012, na šta ukazuje i manja količina prodatih naftnih derivata.

Prema njegovim rečima, osnovni uzroci stradanja na putevima su prevelika brzina, nevezivanje sigurnosnog pojasa, vožnja u alkoholisanom stanju, nenošenje kacige, a u ovom periodu godine i umor vozača, kao i nebezbedni putevi.

Okanović je ocenio da uspostavljanje efikasnog sistema bezbednosti saobraćaja ne može da se obavi preko noći i da je neophodna politička podrška.

“Lično smatram da se polako javlja ta ključna politička podrška, naročito imajući u vidu da je predsednik države snimio spot posvećen bezbednosti saobraćaja”, rekao je Okanović.

On je dodao da taj spot ima jasnu, veoma jaku i važnu političku poruku da je čelo države stupilo u borbu protiv stradanja na putevima.

“Tek nakon uspostavljanja sistema bezbednosti mi ćemo početi da imamo trajno dobre rezultate”, ocenio je Okanović.

“Broj poginulih u saobraćaju u Srbiji varira iz godine u godinu, ali on pokazuje da je naša zemlja, u proseku, tri do pet puta nebezbednija u toj oblasti od država kao što su Švedska, Nemačka, Francuska, Italija…”

“Mi smo, generalno, vrlo nebezbedna zemlja što se tiče drumskog saobraćaja, a bićemo i dalje, sve dok ne uspostavimo taj efikasan sistem”, rekao je Okanović.

Kada je reč o konkretnim merama za poboljšanje stanja, Okanović kaže da one podrazumevaju, pre svega, edukaciju i obrazovanje i da vozači najpre moraju usvojiti ispravne stavove o bezbednosti saobraćaja, a “tek nakon toga sledi onaj represivni deo, oštra kontrola, kažnjavanje i ostalo”.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)