Datum:

29.08.2015. 11:40

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 48835 pregleda

„American Customer Satisfaction Index“ pokazuje da je u proseku zadovoljstvo kupaca sa novim automobilima palo za 3,7 odsto na 79 poena od maksimalnih 100, u odnosu na prošlu godinu. Ovo je treća godina zaredom da zadovoljstvo vlasnika novih automobila pada. Naravno, za tako nešto uvek postoje i razlozi.

„Mada je istina da su automobili danas bolji nego što su bili pre 10 ili 20 godina, alarmantno je što veliki broj ima problema sa kvalitetom“, kaže Klas Fornel, predsednik i osnivač ACSI. „Broj povlačenja vozila nikada nije bio veći. To ne bi trebalo da se dešava s obzirom na modernu tehnologiju proizvodnje, a takođe ima i negativne posledice po bezbednost vozača i putnika, troškove, i na kraju satisfakciju u odnosu na proizvod.“

Još jedan razlog zbog nezadovoljstva kupaca se zasniva na troškovima. „Više cene takođe utiču na zadovoljstvo kupaca, ali su niže cene veštački doprinosile zadovoljstvu kupaca u prethodnim godinama“, kaže Dejvid Van Amburg, direktor ACSI. „Vladin program subvencionisanja „staro za novo“ je pripomogao tome da zadovoljstvo kupaca dostigne najviši nivo ikada 2009., a veliki popusti i ozdravljenje ekonomije su to održavali neko vreme.“

Od 27 marki koje je pratio ACSI, samo su dve, Acura i BMW, napredovali u 2015., dok je 15 brendova prošlo loše u odnosu na 2014. U proseku, japanske marke su prošle najbolje, dok je među domaćim kompanijama najbolji Ford sa 79 poena, što je i prosečna ukupna vrednost.

1. Lexus
Mada Lexus nije napredovao u 2015., osvajanje istog broja poena kao i prošle godine (84) bilo mu je dovoljno da preuzme prvo mesto po ACSI-u. Konzistentnost Lexusa je zapravo recept za uspeh.

2. Acura
Acura je napredovala za velikih 7,8 poena, što je Hondinu filijalu dovelo na drugo mesto po kriterijumu zadovljstva kupaca.

3. Lincoln
Luksuzna Fordova divizija, Lincoln, je najbolje plasirana domaća marka, koja je nadmašila „jaka imena“ iz SAD, Nemačke i Japana

4. Mercedes-Benz
Mercedes je sa prvog mesta u 2014. pao na četvrto. Mada još uvek drži jake pozicije, pad od 3,5 odsto sigurno nije baš prijatan za Nemce.

5. Subaru
Japanski proizvođač zaokružuje prvih pet na ACSI listi. Mada skor od 82 poena predstavlja pad od 3,5 odsto u odnosu na 2014. Subaru je i dalje među vodećima.

6. Toyota
Još jedna japanska marka. Toyota je osvojila takođe 82 poena, kao i Subaru, i visoko se kotira među kupcima.

7. BMW
Još jedan proizvođač sa 82 osvojena poena. Međutim, za razliku od Toyote i Subarua, BMW je napredovao za 2,5 odsto.

8. Hyundai
Za mnoge, ovo predstavlja iznenađenje. Hyundai je ispred mnogih zvučnih imena. Sa 81 poenom, južnokorejska marka se domogla sasvim solidnog osmog mesta.

9. Mazda
Kao i BMW, Mazdu kupuju ljudi koji vole da voze. Sa 80 osvojenih poena, japanska marka je još jedna iznad proseka.

10. Volkswagen
VW je takođe osvojio solidnih 80 poena. Nemački gigant se trudi da popravi prodaju u SAD, a ovaj rezultat je u svakom slučaju pozitivan.

11. Honda
Honda je pala za 3,6 odsto, što je možda i neočekivano. Ipak, japanska marka je još jedna u nizu sa natprosečnih 80 poena.

12. Buick
Američka marka je takođe ostvarila 80 poena, uz pad u odnosu na prošlogodišnji rezultat.

13. Cadillac
Marka koja je nekada uspostavljala svetske standarde, takođe je u „grupi 80“.

14. Volvo
Prva marka sa prosečnih 79 poena. Sigurno je da nisu zadovoljni ovim rezultatom.

15. Ford
Od svih domaćih proizvođača koji imaju prisutne modele u svim kategorijama, Ford je najbolji sa 79 poena. Ipak, to je tek industrijski prosek. Ipak, luksuzna filijala, Lincoln, kotira se veoma visoko sa trećom pozicijom.

16. Chevrolet
Sa padom od 3,7 odsto u odnosu na prošlu godinu, Chevy je takođe ostvario prosečnih 79 poena.

17. GMC
GMC je ostvario 78 poena, što je za nijansu ispod proseka.

18. Audi
Ingolštatu se nikako neće svideti što je sa 78 poena iza Mercedesa (83 poena) i BMW-a (82 poena).

19. Kia
Kia je sa 78 poena čak 4,9 odsto slabija u odnosu na prošlu godinu.

20. Nissan
Najlošije plasirana japanska marka sa kompletnom ponudom je Nissan. Osvojio je samo 77 poena, što predstavlja pad od čak 5 odsto u odnosu na 2014.

21. Mitsubishi
Ova japanska marka nije ozbiljan igrač u SAD. Takođe je osvojila za njih verovatno razočaravajućih 77 poena.

22. Infiniti
S obzirom na ambicije i stremljenja Nissanove luksuzne filijale, 77 poena predstavljaju razočaravajući rezultat.

23. Dodge
Američka marka je ostvarila samo 76 poena. Za nekoga su to loše vesti, ali dobre vesti za ljubitelje ove marke je da se ona najbolje kotira unutar FCA korporacije.

24. MINI
Najgore plasirana marka iz Nemačke je MINI. Sa 76 poena je izjednačen sa Dodgeom.

25. Jeep
Sa 75 poena, Jeep je 5,1 odsto slabiji nego prošle godine. Lošije se kotiraju samo dve marke.

26. Chrysler
Sa 74 osvojena poena, Chrysler je pretposlednji na ovoj listi.

27. Fiat
Italijanska marka je „fenjeraš“ kada je u pitanju zadovoljstvo američkih kupaca. Doduše, nijedna od FCA marki nije prošla dobro, a Fiat je sa 73 poena na samom začelju. Dobro je što sa ove pozicije može da se ide samo prema gore.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)