Datum:

21.07.2016. 16:12

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Leto je godišnje doba kad dermatolozi, bez izuzetka, preporučuju korišćenje krema sa što višim zaštitinim faktorom, po mogućstvu 50, kako biste se efikasno zaštitili od štetnih UV sunčevih zraka. A, da li ste se ikad zapitali kako proizvođači uspevaju da održe farbu na automobilu u tako dobrom stanju dugi niz godina, iako su vozila uglavnom konstantno izložena na ekstremnim temperaturama.

Nisan je nedavno otkrio koliki “zaštitini faktor” nanose na primerke svojih modela – “kaškaija”, “džuka” i “iks-trejla”. UV zaštita koju sadrži visokokvalitetna farba testirana je na UV zračenju od 500 vati po kvadratnom metru, što je 10 puta veće od zračenja prirodne sunčeve svetlosti. Dakle, ako faktor zaštite za ljudsku kožu iznosi 50, onda su Nisanovi automobili “premazani” faktorom 500!

Do ovog rezultata nije se došlo slučajno, već je Nisan uložio oko 1,5 miliona evra u razvoj komore za testiranje uticaja okoline na automobil, koja se nalazi u njihovom Evropskom tehničkom centru u Krenfildu, u Velikoj Britaniji, kako se farba sa krosovera ovog japanskog proizvođača ne bi ljuštila kao nečiji nos ili ramena.

Haj-tek osvetljenje u komori proizvodi toplotu sa 92.000 vati, pa su kabine krosovera na testu izložene ponekad i temperaturi od 120 stepeni Celzijusovih! Takođe, komora je opremljena sistemom koji temperaturu može da spusti i na -50 stepeni, što znači da ovako testirani automobili bez problema mogu da izdrže vrelo letnje sunce u gradu ili na morskoj obali, ali isto tako nije nikakav problem ako su zavejani po nekoliko dana…

002

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)