Datum:

05.02.2016. 22:27

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2542 pregleda

Modeli iz SUV segmenta po prvi put su nadmašili po prodaji tradicionalno najtraženije potkompaktne i kompaktne automobile, izračunao je JATO Dynamics.

Godinama su u Evropi dominirali mali i kompaktni automobili, ali njihovoj vladavini došao je kraj. Prodajni bum SUV vozila na evropskom tržištu nastavio se i u 2015. godini, u kojoj je zabeležen rast od čak 24% u poređenju sa 2014.

Kupcima je isporučeno 3,2 miliona automobila iz ovog segmenta, pa je tržišno učešće SUV modela dostiglo 22,5%. Poređenja radi, 2014. SUV vozila imala su udeo od 19,8 odsto na evropskom tržištu.

Na drugom mestu su mali, odnosno potkompaktni automobili sa tržišnim učešćem od 22 odsto, dok su kompaktna putnička vozila pala na treće mesto po prodaji sa udelom od 20,6%.

Najveći rast prodaje zabeležili su SUV modeli srednje veličine (+43%), a ukupno je plasirano 470.400 vozila. Ipak, sa 1,28 miliona isporuka u 2015. najprodavniji su i dalje kompaktni SUV automobili, a posle njih mala SUV vozila (1,2 miliona).

Dalja analiza prodaje pokazala je da se kupci SUV automobila u Evropi najviše interesuju za modele Nissana (376.000 prodatih vozila ili 11,8% učešća), drugi je Renault a treći Volkswagen.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)