Datum:

02.04.2015. 16:22

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3087 pregleda

Vlada Japana donirala je Srbiji 150 automobila, vrednosti oko 3,5 miliona evra, u cilju unapređenja zaštite životne sredine i smanjenja troškova održavanja službenih vozila. O kakvim je automobilima reč i zašto su baš oni odabrani?

Među vozilima koja su poklonjena Vladi Srbije su 22 primerka modela Lexus GS300h, 11 automobila treće generacije Toyote Prius i 117 Mazdi 3 Sedan.

Zajedničko za sva tri modela je da imaju napredne pogonske sisteme sa niskom potrošnjom goriva i malom emisijom ugljen-dioksida, i da su naročito pogodni za vožnju u urbanim sredinama zbog manjeg zagađenja vazduha.

Toyota PriusLexus GS300h je luksuzna limuzina u klasi popularnih službenih premijum modela, kao što su Mercedes E klase, BMW Serije 5 ili Audi A6.

Za razliku od pomenutih automobila, GS300h ima hibridni pogon koji se sastoji od benzinskog i elektromotora ukupne snage 223 ks (164 kW).

Prednosti ovakvog pogona u odnosu na modele sličnih karakteristika i preformansi, sa klasičnim motorima, je što Lexus GS300h emituje 109 g CO2/km, dok je prosečna potrošnja benzina u kombinovanom ciklusu 4,7 l/100 km.

Toyota PriusToyota Prius je prvi serijski putnički automobil na hibridni pogon u svetu, a ujedno i najprodavaniji hibrid u istoriji sa preko 5 miliona isporučenih vozila.

Prvi Prius na tržište je stigao 1997, a automobili koje je Japan poklonio Vladi Srbije pripadaju aktuelnoj, trećoj generaciji ovog modela. U pitanju je vozilo iz srednje klase ili takozvanog C segmenta, koje je opet nešto duže i prostranije od sličnih hečbek modela na tržištu.

Prius koji stiže u vozni park Vlade Srbije opremljen je 1.8 litarskim benzincem kome u vožnji “asistira” električni motor, a ukupna kombinovana snaga sistema je 136 “konja” (100 kW).

Ovaj automobil u atmosferu emituje samo 89 g/km, a prema fabričkim podacima prosečno troši svega 3,8 litara benzina na 100 km.

Pročitajte kako se na našem testu pokazala Toyota Prius treće generacije.

Treći donirani model je Mazda3 Sedan 2.2 SKYACTIV-D. Ovaj automobil je i najzastupljeniji među vozilima koje je Vlada Japana pokolnila Srbiji – na našim putevima će se naći 117 primeraka nove Mazdine “trojke”.

mazdasedan

Automobil je sličnih dimenzija kao i Prius, a interesantno je da dva modela imaju isto međuosovinsko rastojanje (2.700 mm), što znači da ima sasvim dovoljno prostora za smeštaj putnika na zadnjim sedištima.

I Prius i Mazda3 su zadovoljavajuće rešenje za službeno vozilo za kraće relacije, u kome može da se preveze više od 2 osobe.

Mazdin 2.2 litarski SKYACTIV-D dizel motor proizvodi 150 ks (110 kW), prema fabričkim specifikacijama prosečno troši 3,9 litara goriva na 100 km i emituje 104 grama CO2 po km.

Da ovako niska potrošnja, koju proizvođač deklariše za SKYACTIV-D motor, nije nedostižna u praksi, pokazalo je Mazdino “Urban Challenge” takmičenje organizovano u Beču 2014, kada su pojedini novinari vozeći Mazdu 3 Sport uspeli da postignu bolje rezultate od fabričkih.

Vlada Japana očekuje da će najnovijom donacijom javnom državnom sektoru pomoći Srbiji u unapređenju zaštite životne sredine i pobuditi veće interesovanje za upotrebu vozila sa hibridnim tehnologijama i manjom emisijom ugljen-dioksida.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)