Datum:

14.03.2014. 22:09

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5339 pregleda

Jasno je da su zimske gume pravljene za zimske uslove i da svoje karakteristike najbolje iskazuju na snežnom ili ledenom pokrivaču. Sa druge strane, letnje gume pravljene su da odgovore na izazove usijanog asfalta. Kiša je neizbežna pojava tokom cele godine. I tu vozači uglavnom imaju dilemu – da li su kada pada kiša bolje zimske ili letnje gume?

Od 1. novembra do 1. aprila, po Zakonu, morate imati montirane zimske gume, kada vremenski uslovi to zahtevaju (sneg, led, mraz), a tokom ostalih meseci, manje zbog Zakona, više zbog bezbednosti – letnje. Međutim, među vozačima postoji zabluda da zimske gume imaju bolje performanse kada je podloga mokra.

Činjenica je da su zimske gume dizajnirane tako da pruže najbolje od sebe na snegu i ledu. One imaju specijalne šare i blokove gume koji se “zarivaju” u snežni pokrivač. Smeša od koje su napravljene je mekša da bi bile fleksibilnije kada temperature padnu.

Zimske gume pružaju odlično prijanjanje pri veoma niskim temperaturama. Međutim, postavlja se pitanje da li zimska guma pruža maksimalne performanse po vlažnom putu ili po jakoj kiši?

Ovde vozači najčešće greše jer, i kad počne proleće, često odbijaju da zamene gume, smatrajući da će im zimske pružiti veću bezbednost na mokroj podlozi. Istina je drugačija.

Letnja guma pouzdaniji je izbor na vlažnom putu kada je temperatura viša od 7 stepeni. Blokovi gazne površine čvršći su pa je na mokroj podlozi omogućeno bolje prijanjanje. Kada se na putu nalazi određena količina vode, prijanjanje zavisi od dezena šare na gazećem sloju, bočnih i uzdužnih kanala.

Mnogi stručnjaci složiće se sa stavom da kada pada kiša, letnje gume automobilu obezbeđuju bolju upravljivost. Pre svega zbog činjenice da se pri dizajniranju letnjih guma inženjeri najviše koncentrišu na sposobnost gume da odvodi vodu sa gazećeg sloja, odnosno posebno obraćaju pažnju na otpornost na akvaplaning.

To znači da letnje gume imaju šare specijalizovane da odvode vodu sa gazećeg sloja. Sa druge strane, zimske gume imaju zadatak da se “uhvate” za sneg na putu, a ne da ga odvode sa površine gume.

Naravno, i zimske gume su otporne na akvaplaning, ali ih letnje gume u ovom segmentu pobeđuju. To bi moglo da posluži i kao upozorenje za vozače tokom zime ne iskušavaju previše svoje gume ukoliko se sloj vode nađe na snežnom pokrivaču ili asfaltu.

Izvor: Internet prodaja guma/B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)