Datum:

11.10.2010. 16:52

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 8601 pregleda

Za nekoliko dana (18. oktobra) u Beograd dolazi delegacija Republike Kine koju će predvoditi zamenik ministra za saobraćaj, kako bi razgovarala o napretku na realizaciji projekta izgradnje mosta preko Dunava između Zemuna i Borče. Inicijalnim projektom i predugovorom bilo je predviđeno da izgradnja već započne (Septembar 2010.) ali se to još uvek nije desilo.

Kineski most će graditi kineska firma „Čajna roud end bridž korporejšn“, uz uslov da 45% korišćenog građevinskog materijala bude iz Srbije. Kraj gradnje i ulazak u upotrebu najavljeni su za poslednji kvartal 2013.

Predviđeno je da most bude dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metara  (poređenja radi, Gazela je široka 27,5m) i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane. Most će imati dva veća raspona sa kosim zategama, za prolaz brodova. Dužina svih pristupnih saobraćajnica biće 21,6 km.

Most će povezivati Zemun i Borču i biće deo Spoljne magistralne tangente (SMT). U Zemunu, most će biti povezan sa ulicom T-6 jugozapadno od naselja Nova Galenika, a u Borči – sa Zrenjaninskim putem, severno od naselja. Pristupne saobraćajnice obuhvataju i vezu Zrenjaninskog sa Pančevačkim putem.

Prema uslovima iz predugovora, potpisanog 23. oktobra 2009. godine između Vlada Srbije i Kine, ukupna vrednost izgradnje mosta trebalo bi da bude 170 miliona €, od čega će 25,5 miliona € finansirati Vlada Srbije, a 144,5 miliona € – kineska banka „Eksim“, uz poček od tri godine, fiksnu kamatnu stopu od 3% godišnje i rok otplate od 15 godina.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)