Datum:

28.02.2013. 13:47

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3325 pregleda

Možda će proći još neko vreme pre nego što kineski proizvođači automobila postanu ozbiljniji igrači na globalnom nivou, rezultati su istraživanja objavljenog na 200 stranica Bernstein Research kuće.

Grupa je prošla kroz proces kupovine dva kineski sklopljena automobila, uvezli ih u Evropu i rasklopili ih do poslednje navrtke.

Iztraživanje je takođe uključivalo detaljne intervjue sa direktorima svih vodećih kineskih proizvođača automobila, uključujući Great Wall, Chery, Briliance i SAIC. Iztraživaći su otkrili da, u velikoj meri, globalni partneri se ne drže svog dela dogovora u okviru zajedničkih kompanija (Joint Venture) sa lokalnim kineskim proizvođačima, te da većina stranih proizvođača ne shvata kinesko tržište dovoljno ozbiljno.

Jedan izuzetak takvih saznanja, navodi Bernstein, su General Motors i SAIC. GM je “upumpao” ogromnu količinu novca u Kinu a kao rezultat, SAIC deluje nekoliko klasa ispred svojih lokalnih konkurenata po pitanju dizajna i inženjerskog razvitka.

Kada je već reč o inženjerima, istraživanje je pokazalo da su kineski modeli zapravo kopije stranih modela, gde je najpopularnija Toyota Corolla. Proces ne počinje iznutra ka spolja, već obrnuto. Takva situacija je iz razloga što kineski proizvođači potroše svega 100 miliona dolara godišnje na istraživanje i razvoj.

Kao poređenje, VW i Toyota godišnje potroše do 1 milijardu dolara.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)