Datum:

25.07.2016. 10:19

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nedavna nesreća u kojoj je Amerikanac izgubio život vozeći se u “tesli” u autonomnom režimu, potresla je automobilski svet koji se bavi razvojem vozila bez vozača.

Poslednje inforamcije stižu iz Kine gde se uveliko radi na kreiranju pravila vezanih za testiranje autonomnih automobila na auto-putevima, a dok regulative ne budu donesene, svako testiranje je – zabranjeno.

Pravila pišu predstavnici Ministarstva industrije i informacionih tehnologija u saradnji sa policijom i ona su, manje-više, usvojena, ali niko sa preciznošću ne može da kaže kad će biti finalizirana. Moratorijum na testiranja će tako možda usporiti napore kompanija da što pre predstave automatizovanu vožnju u Kini, pošto im lokalni testovi omogućavaju da u obzir uzmu različite uslove saobraćaja, navike vozača, saobraćajnu signalizaciju…

Prošlog aprila, kompanija “Čongćing Šangan automotiv” uspešno je obavila testnu vožnju u dužini od 1.900 kilometara sa svojim automobilom, opremljenim kamerama i radarima, a i kompanija “Džili” apelovala je na vlasti da požuri sa donošenjem uredbe, s obzirom da su i oni spremni da testiraju svoj prototip.

Sa druge strane, u Nemačkoj ne razmišljaju o zabrani testiranja, ali je iz Ministrastva transporta stigao predlog da se proizvođačima uvede obaveza da svaki autonomni automobil mora da ima “crnu kutiju”, koja bi pomogla da se utvrdi odgovornost u slučaju slične nesreće, kao one koja se dogodila u SAD. Takođe, u predlogu stoji da vozač u autonomnom automobilu neće biti obavezan da vodi računa o saobraćaju oko njega, ali da će biti dužan da sedi na vozačkom mestu i preuzme kontrolu nad upravljačem u slučaju nepredviđene situacije…

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)