Datum:

31.12.2010. 19:04

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 8147 pregleda

Kažnjavanje vozača u Beogradu na osnovu video snimka sa specijalno postavljenih policijskih kamera počeće od 5. januara, saznaje “Blic”. Naš sagovornik iz vrha MUP-a kaže da su pre nekoliko dana završena testiranja i da je kvalitet snimaka na visokom nivou.

– Završili smo veliki posao. Vozačima savetujem da poštuju saobraćajne propise jer su probna testiranja samo na Brankovom mostu pokazala da je čak 95 vozača vozilo žutom trakom u roku od svega jedan sat – kaže sagovornik “Blica”. 

Kamere za kontrolu saobraćaja postavljene su na ukupno 14 lokacija u gradu. Pomoću njih biće kontrolisan prostor za vozila sa pravom prvenstva prolaza, odnosno žute trake. Takozvane “red light” kamere kontrolisaće prolazak na crveno svetlo i prekoračenje brzine, što znači da će se prekršaji beležiti bez zaustavljanja patrole saobraćajne policije. Sve kamere koje će snimati i fotografisati vozila povezane su kompjuterima u komandnom centru MUP-a. Evidentiranje prekršaja vršiće se isključivo preko registarskih tablica. 

– Na osnovu snimka ili fotografije, saobraćajna policija piše kaznu koja se šalje na adresu vlasnika vozila. Uz opis prekršaja vozači će dobiti i četiri fotografije. Ako vlasnik vozila ne plati mandatnu kaznu u zakonskom roku, predmet sa video zapisom šalje se sudiji za prekršaje – objašnjava sagobornik “Blica” iz Uprave saobraćajne policije. 

On navodi da bi potencijalni problem u novom sistemu kažnjavanja mogla predstavljati činjenica da mnogi vozači nisu obavili prenos vlasništva. 

– Kada se desi da vozač napravi prekršaj za volanom tuđeg automobila, zakonom je predviđeno da kazna stiže na adresu vlasnika. On, međutim, može da navede ime osobe koja je upravljala vozilom. U slučaju da je prodao automobil, saobraćajnoj policiji mora da kaže kod koga se nalazi to vozilo, a ukoliko to ne želi ili ne može da uradi, vlasnik će platiti kaznu. Zato je važno da se građani pridržavaju zakonske obaveze da svaki budući vlasnik u roku od 15 dana od dana kupovine izvrši promenu podataka u saobraćajnoj dozvoli – kaže naš sagovornik. 

Sistem kažnjavanja preko video-nadzora dugo je najavljivan kao moćno oružje u povećanju bezbednosti na ulicama zajedno sa policijskim automobilima bez obeležja – presretačima. Osim toga, očekuje se i manja gužva u gradskom prevozu i komforniji prevoz putnika jer su istraživanja pokazala da oslobođene žute trake imaju efekat kao 300 novih autobusa. 

Žute trake

1. Bulevar despota Stefana kod stanice policije 
2. Bulevar vojvode Mišića kod ulaza u Sajam
3. Brankov most, pravac ka Zelenom vencu
4. Brankov most, pravac ka Novom Beogradu 

“Crveno svetlo” kamere

1. Bulevar Mihaila Pupina kod Palate „Srbija“
2. Bulevar Nikole Tesle kod Ušća
3. Raskrsnica Tošinog bunara i Studentske
4. Trg Nikole Pašića i Vlajkovićeva
5. Bulevar Mihaila Pupina kod zgrade „Ušće“
6. Raskrsnica Bulevara Nikole Tesle i Bulevara umetnosti
7. Bulevar mira kod Muzeja „25. maj“
8. Raskrsnica Jurija Gagarina i Omladinskih brigada
9. Raskrsnica Jurija Gagarina i Proleterske solidarnosti 
10. Ustanička kod Specijalnog suda

Izvor: Blic

1 komentar
  1. Predrag Bugaric

    Neverovatno nema vise zaustavljanja vozila,legitimisanja,ubedjivanja,pomoc prijatelja pa cak ni pola pola sporazuma sa sluzbenim licem c c c e to ce nam bas bas nedostajati !!!! Samo se pitam gde ce uposliti sva ta sluzbena lica koja ce ostati bez posla i djeparca na koji su mogli da se oslone u svakoj smeni hoce li mozda sluzbena lica da nam okrpe ove kratere po putevima i ulicama ove nase jadne Srbije

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)